پیشنهاد ۱۰ سال زندان برای معامله کنندگان ارز مجازی در هند

منع کامل ارزهای مجازی خصوصی به تصویب یک هیئت دولتی در هند رسید که پیشنهاد ۱۰ سال مجازات زندان برای معامله کنندگان غیر قانونی سرمایه های دیجیتال را هم داده است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، به نقل از راشا تودی، منع کامل ارزهای مجازی خصوصی به تصویب یک هیئت دولتی در هند رسید که پیشنهاد 10 سال مجازات زندان برای معامله کنندگان غیر قانونی سرمایه های دیجیتال را هم داده است.

کمیته وزارتی هند به  ریاست وزیر امور اقتصادی این کشور پس از نزدیک به دو سال کار، گزارش نهایی خود را به همراه پیش نویس این قانون به دولت ارائه داد.هدف این قانون منع تجارت ارز مجازی در هند است. همچنین پیشنهاد می دهد یک روپیه دیجیتال ایجاد و توسط بانک رزرو هند منتشر شود.

کمیته وزارتی هند با تاکید بر نگرانی جدی در مورد افزایش محبوبیت  سیستم‌های پرداخت دیجیتال که تحت نظارت دولت قرار ندارند اعلام کرد ارزهای مجازی که به صورت خصوصی ایجاد می شوند، هیچ کدام از ویژگیهای یک ارز و هیچ ارزش واقعی ندارند بنابراین به اقتصاد هند آسیب می رسانند.

برای جلوگیری از استخراج ارز مجازی و تجارت آن، این هیئت مجازات زندان تا 10 سال یا 7.25 میلیون دلار جریمه برای متخلفان در نظر گرفته است، یعنی کسانی که مستقیم یا غیر مستقیم ارزهای مجازی را استخراج و تولید می کنند، نگه می دارند، می فروشند، انتقال می‌دهند یا با آن معامله می‌کنند.

نیاز به ایجاد یک راهنمای واضح در مورد ارزهای مجازی زمانی احساس شد که بانک رزرو هند در آوریل گذشته موسسات مالی را از شرکت در معاملات ارز مجازی منع کرد. در جولای 2018 ، دادگاه عالی هند این ممنوعیت را تأیید کرد.

قبل از اینکه دولت در مورد سرنوشت ارزهای مجازی در هند تصمیم‌گیری کند،  گزارش کمیته وزارتی و پیش نویس قانون جدید توسط تمام نهادهای مربوط و مقامات قانونی بررسی می شود.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

21  ⁄    =  3