چرا منتظر فیس بوک باشیم/ پکن در حال توسعه ارز دیجیتال

مدیرعامل هواوی:

چین همواره به‌عنوان یکی از غول‌های حوزه فناوری اطلاعات شناخته شده است. از طرف دیگر با توجه به رشد بلاک چین و ارزهای دیجیتال در سال‌های اخیر به نظر می‌رسد که چین نیز می‌تواند به کشوری پیشرو در این زمینه تبدیل شود

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، به نقل از کوین تلگراف، «رن ژنگفی»، مدیرعامل شرکت بزرگ «هواوی»، بر این عقیده است که چین می‌تواند با عرضه یک ارز دیجیتال با فیس‌بوک رقابت کند.

ژنگفی هفته گذشته طی کنفرانسی مطبوعاتی در ایتالیا و در پاسخ به سؤال «فابیو ساولی»، ضمن اشاره به توانایی چین در ایجاد ارزی با ارزش مشابه «لیبرا»، افزود:

    چین هم می‌تواند ارز دیجیتال خودش را عرضه کند. چرا باید منتظر بقیه کشورها باشد تا چنین ارزی را برایش ایجاد کنند؟ یک کشور همیشه قدرتی بیشتر از یک شرکت اینترنتی دارد.

این اظهارنظر در حالی صورت گرفت که پیش‌تر، بانک مرکزی چین، اعلام کرده بود که لیبرا از برخی جهات می‌تواند تهدیدی برای اقتصاد کشور تلقی شود.

پکن در حال توسعه ارز دیجیتال

کوین تلگراف اوایل ماه جاری و به نقل از مدیر بانک مرکزی چین، «ونگ شین»، گفته بود وابستگی لیبرا به دلار آمریکا می‌تواند به ضرر چین باشد:

    اگر چنین شود، عواقب اقتصادی، مالی و سیاسی در وسعت جهانی منتظرمان است.

پکن در حالی خبر از توسعه ارز دیجیتال مخصوص به خودش را داده که هنوز جزئیات و کاربردهای آن را مشخص نکرده است.

در طرف دیگر، ایالات‌متحده به دنبال بررسی پیشنهادهای فیس‌بوک پیرامون لیبرا است و با برگزاری جلسات بررسی در کنگره سعی دارد تا ابعاد مختلف اقدامات فیس‌بوک را بررسی کند. به گفته نمایندگان کنگره، به کارگیری راهکارهای امنیتی پیش از عرضه لیبرا ضروری است.

تیم دراپر، در مصاحبه‌ای با «سی‌ان‌بی‌سی»، اظهار می‌کند:

    در حال حاضر قانون‌گذاری را بر نوآوری مقدم قرار می‌دهیم. فیس‌بوک فقط انتشار آن را اعلام کرده و هنوز نتوانسته عرضه‌اش کند، اما قانون‌گذاران او را محاصره کرده‌اند.

 

 

 

منبع: کوین تلگراف

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  +  5  =  10