پرواز بر بستر بلاک چین با خط هوایی الاتحاد

شرکت هواپیمایی الاتحاد، مستقر در شهر ابوظبی امارات، اخیراً از همکاری با وایندینگ تیری، پلتفرم غیرمتمرکزی که آژانس‎های مسافرتی آنلاین را با خطوط هوایی متصل میکند، خبر داد. الاتحاد دومین شرکت هواپیمایی در امارات با ناوگانی متشکل از ۱۱۷ هواپیماست که بیش از ۱۰۰۰ پرواز را در طول هفته در سراسر جهان انجام میدهد.گفتنی است وایندینگ تیری یک اکوسیستم منبع‎باز از قراردادهای هوشمند است که توزیع محصولات و خدمات سفر را امکان‎پذیر میکند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک ، براساس بیانیه مطبوعاتی روز گذشته، شرکت هواپیمایی شناخته شده الاتحاد (Etihad Airways) از خطوط هواپیمایی ملی امارات متحده عربی، با پلتفرم بلاکچینی وایندینگ تیری (Winding Tree) برای توزیع محصولات و خدمات خود بدون نیاز به واسطه‎های ثالث وارد یک مشارکت شده‎اند.

پرواز بر بستر بلاکچین

شرکت هواپیمایی الاتحاد، مستقر در شهر ابوظبی امارات، اخیراً از همکاری با وایندینگ تیری، پلتفرم غیرمتمرکزی که آژانس‎های مسافرتی آنلاین را با خطوط هوایی متصل میکند، خبر داد. الاتحاد دومین شرکت هواپیمایی در امارات با ناوگانی متشکل از ۱۱۷ هواپیماست که بیش از ۱۰۰۰ پرواز را در طول هفته در سراسر جهان انجام میدهد.

گفتنی است وایندینگ تیری یک اکوسیستم منبع‎باز از قراردادهای هوشمند است که توزیع محصولات و خدمات سفر را امکان‎پذیر میکند. این پلتفرم محصولات خود را بدون نیاز به یک واسطه در اختیار مشتری قرار میدهد.

شرکت هوایی الاتحاد نیز به بسیاری از شرکت‎های هواپیمایی و هتل‎هایی که از این پلتفرم سوئیسی استفاده میکنند، پیوسته است. شرکای وایندینگ تیری شامل رهبران جهانی در بخش‎های مسافرتی مانند کی‎ال‎ام، لوفت‎هانزا، شرکت هواپیمایی براسل و ایر کانادا میباشند. این شرکتها برای رهایی از دست واسطه‎های ناکارآمد، راه‎حل‎های نوآورانه‎ی مبتنی بر بلاکچین را آزمایش میکنند.

درحال حاضر، شرکت‎های مسافرتی معمولاً برای مدیریت برنامه خود مانند زمان پرواز، برنامه‎های سفر و ردیابی چمدان‎، به سیستم‌های توزیع جهانی (GDS) اعتماد میکنند. در واقع وایندینگ تیری فقط به سه بنگاه Amadeus ،Saber و Travelport که ۹۹٪ بازار فروش بلیط غیر مستقیم را کنترل میکنند، اشاره کرده است. این سیستم‎ها همچنین توسط سرویس‎های آنلاین B2C مانند Booking.com و Expedia به‎کار گرفته میشوند.

به گفته پدرو آندرسون، بنیانگذار و مدیرعامل پلتفرم غیرمتمرکز وایندینگ تیری، سیستم فعلی به هزینه‎های بالایی مبتلا است که میتواند به لطف پلتفرم غیرمتمرکز از آنها دور شد. استفاده از نوآوری‎هایی مانند فناوری بلاکچین در بخش مسافرت، به‎طور عمده به سود مشتریان نهایی که از خدمات روانتر و قیمت‎های بهتری بهره‎مند میشوند ، تمام خواهد شد.

بخش هواپیمایی به‎طور فزاینده‎ای به راه‌حل‌های مبتنی بر بلاکچین علاقه‎مند شده است تا بهره‎وری عملیاتی خود را افزایش داده و در کل تجربه خوبی را برای مشتری بطور عام فراهم سازد. در ماه می، شرکت بزرگ فناوری اطلاعات هند ویپرو (Wipro) از توسعه سیستم پاداش دیجیتالی متناسب با صنعت هواپیمایی خبر داد.

در سپتامبر سال ۲۰۱۸ نیز، NIIT Technologies راه حل مبتنی بر بلاکچین خود را برای صنعت حمل و نقل هوایی منتشر کرد، فرآیندی با موضوع تسویه حساب که باعث افزایش بهره‎وری و اعتماد بین طرفین درگیر در ساده‎تر کردن تراکنش‎های فروش بلیط می‎شود.

در ژوئیه سال ۲۰۱۸، کریس فلایر (KrisFlyer)، سیستم پاداش هواپیمایی سنگاپور، اولین کیف پول دیجیتالی جهان را برای ذخیره اعتبار مایل‎های هوایی راه‎اندازی کرده است که به کاربران این امکان را میدهد تا فوراً ذخیره مایل کریس فلایر خود را برای استفاده روزمره در فروشگاه‎های همکار تأیید شده در کل جزیره بکار گیرند.

 

منبع:  btcmanager

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

44  −    =  42