اعتراف شهروند استرالیایی به سرقت ۴۵۰ هزار دلار در قالب ریپل

یک شهروند استرالیایی با نام کاترین نگوین، به جرم خود مبنی بر سرقت ۱۰۰،۰۰۰ توکن ریپل معادل ۴۵۰،۰۰۰ دلار در ژانویه ۲۰۱۸ اعتراف کرد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک ، یک کانال خبری محلی پیرامون همین موضوع در تاریخ ۲۳ آگوست گزارشی به شرح زیر را منتشر کرد؛ کاترین ایمیل مردی با نام خانوادگی مشابه را هک کرد، سپس به سرقت تمام ریپل ‎های فرد قربانی مبادرت ورزید.

طبق گزارش‌ها، پلیس قبل از پیداکردن و دستگیری وی، سرقت را به مدت ۱۰ ماه بررسی کرد. نگوین از آن زمان به سرقت اعتراف کرده است، که طبق این گزارش، با زندان روبرو خواهد شد. جلسه دادرسی ویژه در ماه اکتبر برای حل برخی اختلافات واقعی و تعیین محکومیت وی برگزار خواهد شد.

کاترین ابتدا در اکتبر سال ۲۰۱۸ به این جرم متهم شده بود. سپس در گزارش بازرسان آمده است که کاترین توکن ‎ها را به یک صرافی ارزهای رمزپایه چینی منتقل کرد و در آنجا، آن را به بیت کوین تبدیل کرد. در ادامه و متعاقباً آنها را به چندین کیف پول ارسال کرد. ریاست جرایم سایبری استرالیا، آرتور کاتسوجیاننیس گفت:

این یک جرم بسیار مهم بوده و در نوع خود در استرالیا به‎عنوان اولین محسوب میگردد، بگونه‌ای که فردی در آن به اتهام سرقت کریپتوکارنسی متهم و دستگیر شده است.

دیروز، استرالیا در ارائه یک لایحه جدید که محدودیت معاملات نقدی از جمله معاملات رمزارز را محدود می‌کرد، با واکنش شدیدی مواجه شد. لایحه پیشنهادی با عنوان پول رایج ۲۰۱۹، همه تراکنش‎های نقدی به ارزش بیش از ۱۰،۰۰۰ دلار استرالیا (۶،۹۰۰ دلار ) را شامل و آن را ممنوع خواهد کرد. در پی طرح این لایحه، بیش از ۷،۰۰۰ نفر دادخواستی را علیه آن به امضا رسانده‌اند.

گفته میشود که انگیزه محدودیت معاملات نقدی برای جلوگیری از فعالیت‎های غیرقانونی، از جمله پولشویی و فرار مالیاتی است. رابرت بارویک، مدیر شورای انتخاباتی شهروندان استرالیا که طرح این طومار را آغاز کرد استدلال کرد که این رویکرد اشتباه بوده و اظهار داشت:

ممنوع کردن تراکنش‎های نقدی بیش از ۱۰،۰۰۰ دلار به عدم پرداخت مالیات، پولشویی و اقتصاد سیاه پایا ن نخواهد داد، بلکه حق افراد را در حفظ حریم خصوصی در امور مالی محروم خواهد کرد و آن‌ها را در بانک‌های خصوصی به دام خواهد انداخت.

 

منبع:  cointelegraph

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ×  6  =  6