چاپ و انتشار ۵۳ میلیارد دلار به بازار توسط فدرال رزرو

خبری خوب برای بیت کوین؟

به نظر میرسد که ترک ها و شکاف های بیشتری در بازارهای مالی ایالات متحده در حال ظاهر شدن است بطوریکه بانک مرکزی ناچار است بار دیگر تلاشی را جهت نجات از وضع موجود در دستور کار قرار دهد. افزایش نرخ استقراض در طی یک شب زنگ های خطر را به صدا در آورده که اقتصاد بر روی لبه سراشیبی یک پرتگاه قرار دارد که میتواند به رکود دیگری منجر شود. آیا این موضوع خبری خوب برای بیت کوین تلقی میشود؟

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک ، چراغهای قرمز هشدار دهنده در گوشه ای از بازارها که مردم دیروز به ندرت به آن توجه می کردند چشمک می زد. به گزارش سی ان ان، فدرال رزرو با عملیاتی ویژه با هدف کاهش استرس در بازارهای مالی به دنبال افزایش نرخ استقراض، به کمک آمد.

این اولین مداخله از سوی فدرال رزرو پس از سپری کردن روزهای سخت در سال ۲۰۰۸ بوده‌است. بانک مرکزی تلاش کرد با خرید اسناد خزانه‌داری و دیگر اوراق بهادار با هدف تزریق پول به سیستم به منظور حفظ هزینه‌های دریافت وام و اجتناب از افزایش آن، فشار در بازارها را کاهش دهد.

برخلاف ساختار عرضه محدود بیتکوین، به طور موثر دستکاری بازار در مقیاس بزرگ به اندازه ۵۳ میلیارد دلار به سیستم مالی تزریق شد. این اقدام نشان‌دهنده افزایش تنش‌های اقتصادی است بگونه ای که ماشین‌های چاپ ارز فیات در حال اوج گیری فعالیت خود هستند. گای لیباس، مدیرعامل استراتژی درآمد ثابت در بازارهای سرمایه، اضافه کرد که بازارها به وضوح مورد فشار و استرس قرار گرفته‌اند.

ناظران فضای بیت کوین خاطرنشان کردند که بانک مرکزی فدرال آمریکا در حال چاپ و انتشار دلار در مقیاس گسترده از زمان آخرین بحران گذشته است.

“از سال ۲۰۰۸ تاکنون فدرال رزرو بازای هر ساعت ۳۱,۰۰۰,۰۰۰ دلار پول چاپ کرده است.”

چاپ و انتشار دلار در بازار توسط فدرال رزرو، برخلاف ساختار بیت کوین

فدرال رزرو طی اعلانیه ای اظهار داشت به چاپ و سرازیر ساختن ۷۵ میلیارد دلار دیگر به بازار جهت تقویت خرید مجدد ادامه خواهد داد. نرخ توافق نامه خرید شب گذشته ۵% بوده است که به نسبت محدوده هدف فدرال رزرو یعنی ۲٫۲۹% هفته گذشته و نرخ %۲-۲٫۲۹% ماه ژوئیه بالاتر است. این نرخ به بانک ها امکان قرض سریع و راحت پول را در مدت زمانی کوتاه میدهد. همین رویه سبب فروپاشی نظام مالی در سال ۲۰۰۸ شد که امروز نیز سبب بوجود آمدن نگرانی هایی شده است.

کابانا، تحلیلگر بانک امریکا (Bank of America)، این اقدامات را به اشتباه سیاست فدرال رزرو نسبت داد و افزود:

به اندازه کافی پول نقد در سیستم بانکی وجود ندارد تا بانک‌ها بتوانند تمام نقدینگی و نیازهای قانونی خود را برآورده کنند. من نگران نیستم، چون بانک مرکزی آن را مرتفع خواهد کرد.

اقدام فدرال رزرو در چاپ پول و خرید اوراق قرضه، یک مُسکن موقتی برای پایین نگه داشتن نرخ وام میباشد. از آنجایی که بدهی ملی ایالات متحده از کنترل خارج شده و درحال حاضر میزان آن ۲۲٫۵ تریلیون دلار تخمین زده میشود، آشفتگی اقتصادی به نظر نمیرسد که به زودی هر زمان دیگری بهبود یابد.

جنگ فزاینده دولت ترامپ فقط باعث گسترش ترس و وحشت مالی در سرتاسر جهان خواهد شد و دارایی‌های ایمن مانند طلا و بیت کوین در نهایت به کالاهایی مطلوب تبدیل خواهند شد.

 

منبع:  bitcoinist

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

7  ×    =  7