هوش مصنوعی در مرکز انتقال صنعت بانکداری از الکترونیک به دیجیتال

تغییرات گسترده در بانکداری دیجیتال؛

در حالی که اساسا امکان سپرده‌گذاری آنلاین، انتقال پول از طریق گوشی تلفن همراه و پرداخت قبوض به صورت الکترونیکی در حال تبدیل شدن به اموری بدیهی است اما صنعت بانکداری همچنان شاهد تغییرات گسترده‌ای در مسیر دیجیتالی شدن است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک ، افزایش مشتریانی که خواستار دریافت خدمات بانکداری دیجیتال هستند منجر به افزایش پیشرفت‌های بیشمار فناوری در زمینه بانکداری شده است، این در حالی است که هوش مصنوعی در مرکز این انتقال از بانکداری الکترونیک به بانکداری دیجیتال قرار دارد.
 
بر اساس گزارش بیزینس اینسایدر، در ادامه به ارائه تعریف‌هایی در این باره که دقیقا بانکداری دیجیتال چیست؟ اشاره می‌کنیم.
 
بانکداری دیجیتال چیست؟
 
بانکداری دیجیتال دیجیتالایز کردن هر مرحله و سطح از خدمات بانکی است. این به آن معنا است که بانک‌های دیجیتال برای اتوماتیک سازی برخی از عملیات‌های بانکی مانند وظایف اداری و پردازش داده که به نوبه خود فشار را برای انجام کارهای روزانه از سوی کارمندان کاهش خواهد داد به هوش مصنوعی متکی است.
 
نه تنها به این خاطر که بانک‌های دیجیتال به کاربران خود اجازه می‌دهند به صورت از راه دور بتوانند به حساب خود پول واریز کنند و یا عملیات انتقال پول داشته باشند، بلکه آنها حتی این فرصت را در اختیار مشتریان خود قرار می‌دهند که در فرایندی آسان‌تر برای دریافت وام و دسترسی به سرویس‌های مدیریت شخصی پول اقدام کنند.
 
انتقال دیجیتال در بانکداری
 
بانکداری دیجیتال همزمان با افزایش درخواست‌های مشتریان برای در اختیار داشتن راه‌های موثرتر بیشتری برای دسترسی به عملیات‌های بانکی و تکمیل تراکنش‌های مالی خارج از شعب ایجاد شد.
از سوی دیگر انتقال به بانکداری دیجیتال با محدودیت‌هایی در زمینه خدمات آنلاین بانکداری پیش از حرکت به سمت بازارهای دیجیتال همراه شده است.
 
بانکداری آنلاین را می‌توان از بانک‌های سنتی و نهادهای مالی مانند استارتاپ ‌های حوزه بانکی دریافت کرد و اغلب خدمات اولیه مانند پرداخت قبوض و تراکنش را انجام داد. این خدمات معمولا در وب سایت مربوط به بانک‌ها انجام می‌شود. جایی که کاربران اطلاعات مخصوص به خود را وارد می‌کنند و می‌توانند به حساب بانکی خود دسترسی داشته باشند.
 
همچنین، بانکداری آنلاین به دنبال خود بانکداری موبایلی را نیز به همراه داشت. سرویسی که اساسا همان خدمات را اما از طریق گوشی تلفن همراه مانند تبلت یا گوشی هوشمند ارائه می‌کند. بانکداری موبایلی به کاربران این امکان را می‌دهد که قادر باشند از طریق کانال‌های موبایلی کارهای روزمره بانکی خود را انجام دهند.
 
بر اساس گزارش منتشر شده از سوی بازارنئوبانک آمریکا 89 درصد از شهروندان آمریکایی که در این نظرسنجی شرکت کرده‌اند عنوان می‌کنند که موبایل بانک استفاده می کنند و 70 درصد از آنها نیز می‌گویند موبایل بانک به اولین اولویت آنها برای دسترسی به حساب بانکی‌شان تبدیل شده است.

 

منبع: فابا نیوز

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

9  ×  1  =