نخستین مصاحبه مطبوعاتی و استقبال ۱۰۰ نفری اصحاب رسانه

نخستین نشست مطبوعاتی «حسین مهری» مدیرعامل بانک صنعت و معدن در پایتخت پیش از ظهر امروز (یکشنبه) پس از گذشت افزون بر ۱۳ ماه از زمان معارفه‌اش در این سمت، با حضور بیش از ۱۰۰ خبرنگار، تصویر بردار و فیلمبردار از رسانه های مختلف برگزار شد و در این نشست تنی چند از اعضای هیات مدیره بانک نیز پاسخگوی خبرنگاران بودند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک ، مدیرعامل ۵۴ ساله بانک یادشده که پیش از این معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و مدیرعامل شرکت پست را برعهده داشت، به مناسبت هفتم مهرماه در نشستی خبری در برابر خبرنگاران حاضر شد، اما کثرت اصحاب رسانه این امکان را نمی‌داد که به خوبی یک نشست خبری براساس رویه معمولی اداره شود؛ درعین حال حدود ۳۰ تا ۳۵ درصد خبرنگاران حاضر در این جلسه در سالن جنب کنفرانس خبری حاضر بودند و با بهره گیری از سیستم صوتی اظهارات مهری را به گوش نشسته بودند.

آمارها گویای آن است که از نمایندگان ۱۲۰ رسانه برای حضور در این نشست و پوشش خبری دعوت به عمل آمده بود، اما خبرنگاران کمتر از ۲۰۰ رسانه خود را به سالن کنفرانس طبقه ۱۳ ساختمان مرکزی بانک صنعت و معدن رسانده بودند. 

محمد حسن ترابی مدیر روابط عمومی و امور مشتریان بانک، مدیریت این نشست خبری را برعهده داشت و قرار بود، ابتدا گزارش عملکردی توسط مدیرعامل ارایه شود، سپس پرسش و پاسخ، اما مهری با یک گزارش کوتاه چند دقیقه ای، ترجیح داد پاسخگوی پرسش ها باشد، اما این نیز به شکلی متفاوت بود، زیرا مدیرعامل علاقه داشت همه پرسش ها مطرح شود، سپس پاسخ دهد، که خیلی در نشست های خبری معمول نیست.

مهری پس از دریافت هفت پرسش خبرنگاران که سه نفر از خانم ها و چهار نفراز آقایان مطرح کردند، پاسخ ها را بین اعضای هیات مدیره حاضر در جلسه تقسیم بندی کرد هرکدام قسمتی را توضیح دادند و تکمیلی آن توسط مدیرعامل ارایه می شد.

خبرنگاران پرسش کننده در رده های سنی مختلف قرار داشتند با کمتر از۳۰ بهار پشت سرگذاشته، شروع تا بیش از ۶۰ بهار را نیز داشتیم که در زمینه مطالبات معوق، جرایم دیرکرد پرداخت تسهیلات، چگونگی همکاری با شرکت های استارتاپ ها، چگونگی همکاری با دارو سازها، واگذاری بنگاه های وابسته و اموال، شرایط تحریم، بانکداری دیجیتال شماری از پرسش ها بود.

ترکیب خبرنگاران حاضر در این نشست، اغلب فعالان حاضر در بخش بانکی بودند و خبرنگاران حوزه صنعت و معدن شاید به تعداد انگشتان دو دست نبودند، بنابراین محوریت بحث بیشتر جنبه سود و زیان عملکرد بانکی داشت تا چالش های بخش صنعت و معدن، به ویژه بخش معدن که رسانه ها کمتر رویکردی به این عرصه دارند.

مهری در ارائه بیلان فعالیت بانک تحت مدیریت خود به تامین اعتبار ۵۱ طرح نیروگاهی، مشارکت در بخش حمل ونقل ریلی و خرید هواپیما ATR و ایرباس اشاره کرد و خبرنگاری خطاب به همکارانش گفت: جانم به حمایت از بخش معدن که این چنین پشتیبانی می شود.

بانک صنعت و معدن حامی مالی هفت طرح فولاد استانی است که در واقع زنجیره فولاد از معدن تا محصول نهایی را به دنبال دارد و یکی از خدمات شاخص در دولت یازدهم و دوازدهم محسوب می شود.

مهری در این نشست به سه محور چالشی فعالیت بانک نیز پرداخت: عدم کفایت سرمایه، مطالبات ارزی، تعهدات فاینانس و این نکته که با وجود مشکلات، تکمیل پروژه های نیمه تمام یک از ماموریت های جدی است.

 

 

 

منبع: ایرنا

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

2  ⁄    =  1