رشد ۲۶ درصدی مانده سپرده‌های بانکی تا پایان خرداد ۹۸

بر اساس آمار بانک مرکزی:

مانده سپرده‌های ریالی و ارزی بانک‌ها و موسسات اعتباری در پایان خرداد امسال به حدود ۲۱ هزار و ۷۶۵ هزار میلیارد ریال رسیده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۶.۶ درصد رشد کرده است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک ، بر اساس آمار بانک مرکزی مانده سپرده‌های بانکی در خرداد ۹۸ نسبت به اسفند ۹۷ حدود ۵.۳ درصد (معادل ۱۰۹۲ هزار میلیارد ریال) افزایش داشته است.

بیشترین مبلغ سپرده‌ها مربوط به استان تهران با مانده ۱۱ هزار و ۸۱۳ هزار میلیارد ریال و کمترین مبلغ مربوط به استان کهگیلویه و بویر احمد معادل۵۷ هزار میلیارد ریال است.

مانده کل تسهیلات بانکی نیز در خرداد ۹۸ حدود ۱۵ هزار و ۶۵۷ هزار میلیارد ریال بوده که نسبت به مدت مشابه پارسال ۲۰.۷ درصد و نسبت به اسفند ۹۷ حدود ۳.۸ درصد بالا رفته است.

نسبت تسهیلات به سپرده‌ها بعد از کسر سپرده قانونی معادل ۸۰.۱ درصد است که نسبت به مدت مشابه پارسال چهار درصد و نسبت به اسفند ۹۷ حدود ۱.۲ درصد کاهش داشته است.

یکی از علل مهم بالا بودن رقم تسهیلات و سپرده‌ها در استان تهران استقرار دفاتر مرکزی بسیاری از شرکت‌ها و موسسه‌های تولیدی سایر استان‌ها در استان تهران بوده و عمده فعالیت‌های بانکی آنها توسط شعب بانک‌ها و موسسه‌های اعتباری استان تهران انجام می‌شود.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

3  +  5  =