تمام مواردی که باعث برتری بیت کوین نسبت به ارزهای سنتی می شوند

در این مقاله مواردی بررسی می شود که باعث برتری بیت کوین نسبت به سایر ارزهای سنتی می شوند.

نوع درست کنترل
ارزهای سنتی یا فیات (FIAT) به این شکل وجود آمده اند که هیچکس نمی داند تمام وجوه در حال حاضر کجاست و مقدار کلی آن نیز سری می ماند. ولی از سوی دیگر، دولت با کمک بانک ها بر دارایی های هر فرد در حساب خود نظارت دقیقی دارد. به صورت خلاصه، افراد تحت کنترل هستند، ولی سیستم نه.
در مورد بیت کوین ، فرآیند کنترل دقیقا برعکس انجام می شود. سیستم تحت کنترل بوده و هر کس در هر زمان می تواند ببیند بیت کوین ها به چه مقدار، در کدام کیف پولها قرار دارند. همزمان، تمام کیف پول ها ناشناس بوده و کسی نمی داند که صاحب کیف پول کیست. این مدل، مثالی تمام عیار از یک روش کنترلی درست است که طی آن سیستم کنترل می شود، نه افراد.

امن، شما صاحب پول خود هستید

در مورد بیت کوین ، شما اختیار پول خود را دارید و هیچکس نمی تواند آن را از شما بگیرد. بر خلاف ارزهای سنتی بانک ها نمی توانند حساب شما را مسدود کرده و دولت نیز نمی تواند پول شما را مصادره کند. این موضوع جنبه ای بسیار مهم از دنیای مدرن است که در آن دولت ها از پول به عنوان ابزاری برای تنبیه و اخاذی از مردم استفاده می کنند. بیت کوین = آزادی اقتصادی کامل.

شفاف
بر خلاف ارزهای سنتی، بیت کوین 100% شفاف است. هر کسی می تواند بلاک چین و کدهای پشت آن را چک کرده و از کارکرد درست آن اطمینان حاصل کند. تمام اعمال غیرصادقانه فرد فورا دیده شده، متوقف می شود. به این دلیل است که بیت کوین ِ جعلی و فساد درون سیستم نمی تواند وجود داشته باشد.
نبود پول چاپی
از آنجا که کل موجودی و سرعت ایجاد بیت کوین ثابت بوده و قابل تغییر توسط دولت یا هر نهاد دیگر نمی باشد، نمی توان بیت کوین را به شکل رایگان مانند پول فیات چاپ کرد. این مورد تماما باعث حذف تورم یا به بیان دیگر، دزدی از مردم، شده و از کمپین های متقلبانه دولت ها جهت تامین مالی از طریق چاپ پول، که غالبا به منظور تامین مخارج جنگ و یا تلاش های غیرسودآور یا غیرقانونی دیگر استفاده می شود، جلوگیری می کند.

غیرمتمرکز = عاری از دخالت دولت

بیایید این را قبول کنیم؛ دولت ها بزرگترین تهدید برای بقای بشریت هستند. طی سالها، دولت ها، نه شهروندان، بیشترین جرایم را مرتکب شده اند. تنها در قرن بیستم، بدون احتساب تلفات جنگ ها که حدودا ۱۰۰ میلیون نفر می باشد، دولت ها باعث مرگ بیش از 262 میلیون انسان بی گناه شده اند. این مقدار ۱۰۰ برابر بیشتر از مجموع تمام گروه های جنایتکار، مافیا، قاتلان سریالی و قاتلان معمولی می باشد.
وقتی از این موضوع آگاه باشید، متوجه می شوید که یک قاتل متجاوز، از یک دولت معمولی بشردوست تر است. به همین دلیل است که مردم باید به هر شکل در مقابل دولت ها حفاظت شوند. بیت کوین محافظت اقتصادی را تضمین می کند، چرا که بیت کوین نمی تواند توسط هیچ فردی مانند دولت ها دستکاری شود.

نظام سرمایه داری و بازار آزاد در بهترین حالت خود
یکی از چیزهایی که فهم آن مشکل است این است که چرا بیت کوین به اندازه ای که قیمت دارد می ارزد. تمام کسانی که با بازار سهام آشنا هستند، می فهمند قیمت بیت کوین ، همانند قیمت سهام، بر اساس عرضه و تقاضا تعیین می شود. به صورت خلاصه، هر چه افراد بیشتری به مفهوم بیت کوین فکر کنند، ارزش آن نیز بیشتر خواهد شد.
قیمت بیت کوین در واقع خالص ترین مثال کاپیتالیسم است، که در آن هیچ شخص ثالثی نمی تواند بر قیمت نظارت داشته و تاثیر بگذارد. بیت کوین نمونه ای از یک بازار منصفانه است که در اوائل ظهور تمدن وجود داشت، ولی الان بسیار نادر شده است.

بیت کوین برای کسب و کار ها از پرداخت های کارتی راحت تر است
اگر فروشگاهی بخواهد پرداخت های کارتی را قبول کند، باید دستگاه کارت خوان خریده یا اجاره کند، توافق نامه ناعادلانه ای با بانک بسته و ۳ درصد کارمزد پرداخت کند. در مورد بیت کوین ، شما تنها نیاز به یک گوشی هوشمند یا کامپیوتر شخصی و یک کیف پول دارید. برای کسب و کار ها، استفاده از بیت کوین بسیار ساده تر بوده و دیگر نیازی به تکیه بر بانک ها و شرکت های کارت های اعتباری که ممکن است کاملا ناگهانی توافق نامه یا پرداخت های بازگشتی شما را فسخ کنند، نخواهد بود.

رهایی از بحران های اقتصادی
دلیل اصلی وقوع بحران های اقتصادیف سیستم پرنقص اقتصادی است که متکی بر وام است. چه تورم شدید، چه ورشکستگی بانک ها و چه استفاده های کنترل نشده از وجوه دولتی، علت ریشه ای همیشه یکسان است. از آنجا که بیت کوین متکی بر وام نیست و نمی توانید پول آن را چاپ کنید، با استفاده از بیت کوین ، از ۹۵ درصد تمام بحران های مالی جلوگیری خواهد شد.

نکته اضافه: مبادله بیت کوین با ارزهای سنتی تنها مرحله ای موقتی است
یکی از نکاتی به درستی می توان به آن پی برد این است که در حال حاضر مبادله ی بیت کوین با ارز سنتی امری مشکل است. بله ، می توانید در صدها صرافی ارز دیجیتال ثبت نام کرده و پول خود را با پرداخت کارمزدهای بسیار پایین مبادله کنید، ولی بدین منظور باید مراحل احراز هویت زجرآوری را تحمل کرده و سپس توسط بانکتان بازجویی شوید. حتی با انتخاب روش های ساده تر معامله، مانند دستگاه های خودپرداز بیت کوین و یا تماس رو در رو با کاربر بیت کوین ی دیگر، کارمزدها ممکن است بین ۵ تا ۱۰ درصد افزایش یابند که رقم بسیار بالایی می باشد.
با این حال، نکته اینجاست که مبادله بیت کوین با ارز های سنتی یا فیات تنها مرحله ای موقتی از بازه ی چرخش ارزهای دیجیتال و ارزهای سنتی می باشد. به زودی، شاید در ۱۰ سال آینده، بیشتر مصرف کنندگان ارزهای سنتی را رها کرده و به سمت استفاده از بیت کوین تغییر مسیر می دهند، در آن زمان مبادله بیت کوین و ارز فیات دیگر ضروری نخواهد بود چرا که می توان از بیت کوین در هر جایی استفاده کرد. حتی الان اگر به دقت نگاه کنید، خواهید دید که می توانید هرچیزی را با بیت کوین خریده و آینده ای را که در آن بیت کوین مانند کارت های اعتباری رایج خواهد بود را تصور کنید.

 

منبع: mihanblockchain

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

53  −  45  =