بانک انگلیس (Bank of England) کریپتو را بر دلار ترجیح می دهد

آیا کریپتو برای حکومت ها خوب است؟

بر اساس یک مقاله بلومبرگ که در ۲۵ سپتامبر ۲۰۱۹ منتشر شد، Bank of England رسما موضع خود را در مورد پروژه لیبرا و کریپتو به طور کلی ابراز کرده است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک ، چیرگی دلار در واقع در اوایل دهه ۱۹۰۰ و با شروع انقلاب صنعتی و انقلاب حمل و نقل آغاز شد. به دلیل وجود افرادی مانند Andrew Carnegie (فولاد)، John Rockefeller (نفت)، Cornelius Vanderbilt (قایق و راه آهن) و Henry Ford (اتومبیل)، آمریکا توانست به رقابت با بسیاری از کشور های برجسته جهان بپردازد.

همزمان جنگ های جهانی اول و دوم به نفع آمریکا تمام شدند زیرا این جنگ ها به نسبت کشورهای دیگر تاثیر محدودی بر آمریکا داشتند و آمریکا فاقد بدهی انباشته در خلال این جنگ ها بود. از آنجا که آمریکا یکی از معدود کشور هایی بود که بدهکار نبود، در نهایت به بریتانیا در وام Anglo-American پول قرض داد. به مرور زمان دلار تبدیل به استاندارد جهانی شد زیرا در آن زمان توسط طلا پشتیبانی می شد و تنها ارزی بود که تکاپو و حرکت برای آن باقی مانده بود.

اگر سریعا حدود ۷۵ سال از آن زمان به جلو حرکت کنیم، می بینیم که بعد از این زمان تا به امروز سناریوی کاملا متفاوتی در جهان به وقوع پیوسته است. دلار دیگر با هیچ ماده خام و یا چیز دیگری بجز ارتش آمریکا پشتیبانی نمی شود. اقتصاد جهانی مستحکم تر از قبل شده است و در حال حاضر ثروت بیشتری از گذشته در جهان موجود است. مخصوصا در بخش های خصوصی ثروت بسیار بیشتری موجود است.

بخش های خصوصی عاشق ارز دیجیتال هستند

چیزی که Bank of England و کنگره آمریکا را نگران کرده است این است که بخش خصوصی در حال ایجاد ارز خود می باشد. این تقریبا در مورد فیسبوک اتفاق افتاد که راه اندازی ارز دیجیتال خود بنام لیبرا را اعلام کرد و در حال تلاش برای توسعه آن است. فیات ابزاری است که حکومت ها برای کنترل چیز هایی در اقتصاد مانند سیستم های بانکداری، نرخ سود، تامین وجوه حکومت و هر چیز مهم دیگری مورد استفاده قرار می دهند.

اگر کنترل این ابزار از طریق چیزی مانند پروژه لیبرا بدست بخش خصوصی بیافتد، حکومت ها تقریبا اهرم فشار خود را از دست می دهند. Potter در این زمینه موافق است. در حالی که غیر محتمل است که حاکمیت های فردی بتوانند پیرامون یک ارز دیجیتال هماهنگی کنند، این ریسک وجود دارد که شرکت ها ممکن است این کار را بکنند.

Potter ابراز داشت که:

    بانک های مرکزی باید خیلی مراقب انجام این کار توسط بخش خصوصی باشند. کنترل یک ملت به نسبت ارز خود برای محافظت از مردم و رسیدن به نتایج خوب طرح ریزی شده است. بخش خصوصی بسیار بیشتر علاقه مند به فروش محصولات است.

Potter به نکته خیلی واضحی اشاره کرده که باید مورد تاکید و تکرار قرار بگیرد. بخش خصوصی پیوندی با مصرف کننده و یا خریدار محصولات یا سرویس های خود ندارد. شرکت های بزرگی مانند اپل ، گوگل، فیسبوک، آمازون، Uber و شرکت های مشابه، نگران افراد معمولی نیستند. افراد عادی برای این شرکت ها در درجه دوم اهمیت قرار دارد.

از طرف دیگر حکومت ها تنها هدفشان محافظت از شهروندان می باشد. این هدف اصلی حکومت هاست و با حفظ قانون و نظم، عرضه امکانات مناسب، فراهم کردن مراقبت های سلامتی قابل استطاعت، حفظ زیرساخت و دفاع از سرزمین با نیروی مسلح محقق می شود. بخش های خصوصی هیچ یک از این کار ها را انجام نمی دهند و نخواهند داد.

کریپتو برای حکومت ها خوب است!

دلیل موافقت Potter این است که ارز جهانی پذیرفته شده بعدی، چه کریپتو باشد و چه چیز دیگری، باید از جانب بخش دولتی بیاید. آن نمی تواند از جانب یک کنسرسیوم طماع از سازمان ها و شرکت های بزرگ بیاید که در جستجوی کنترل بر مردم هستند. بنابراین دارایی های کریپتویی عمومی مانند بیت کوین و اتریوم بهترین گزینه برای حکومت ها در یک استاندارد ارز جهانی جدید هستند.

حکومت ها ممکن است هنوز این قضیه را تشخیص نداده باشند اما این زنجیره های عمومی، محافظت شده و اعمال شده، آینده را می سازند و بهترین گزینه برای راه اندازی استیبل کوین ها برای ارز های خارجی و داخلی هستند و در این میان نیازی به مداخله یا کنترل بخش خصوصی نیست. تنها گذر زمان عاقبت این امر را نشان خواهد داد، اما یک چیز قطعی به نظر می رسد: هیچ کس نمی خواهد فیسبوک کنترل توزیع ثروت جهان را در دست داشته باشد.
 

منبع:  sanfranciscotribe

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  +  32  =  42