اتریوم در کارمزدهای تراکنشی روزانه از بیت کوین پیشی گرفت

اتفاقی بی سابقه؛

اتریوم هفته گذشته در یک حوزه مهم از بیت کوین پیشی گرفت و آن کل کارمزدهای تراکنشی روزانه تعیین شده با دلار می باشد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک ، در سراسر تاریخ ارز های دیجیتال، آلتکوین ها دردسر زیادی برای رقابت با بیت کوین داشته اند که اساسا بیت کوین استاندارد طلا یی بازار است. در همه موارد، از جلوه های شبکه گرفته تا شناسایی برند، هنوز تهدیدی واقعی برای موقعیت بیت کوین موجود نیست. اما باید گفت که اتریوم هفته گذشته در یک حوزه مهم از بیت کوین پیشی گرفت و آن کل کارمزدهای تراکنشی روزانه تعیین شده با دلار می باشد. بنا بر گزارش Coin Metrics، ماینر های اتریوم کارمزد بیشتری از ماینر های بیت کوین در شنبه و یکشنبه گذشته جمع آوری کردند.

علاوه براین، در حالی که امسال ماه سپتامبر برای بیت کوین دوران سختی بود، اتریوم در سود است و این ارز دیجیتال یکی از بهترین حرکت های ۲۴ ساعته خود را بر حسب بیت کوین انجام داده است.
افزایش استفاده به معنی کارمزد های بالاتر می باشد
در شبکه های ارز دیجیتال به منظور حفظ عدم تمرکز، بازده تراکنش محدود می باشد. اگر شبکه در حال پردازش تعداد بسیار زیادی تراکنش در ثانیه باشد، توانایی کاربران برای مدیریت نود های کامل خود و بررسی این که کسی تقلب نکند، آسیب خواهد دید. از آنجا که نکته اساسی در استفاده از یک بلاک چین عمومی کسب ویژگی هایی مانند مقاومت در برابر سانسور و به حداقل رساندن اعتماد می باشد، اجتناب از ایجاد تمرکز مهم می باشد.
به دلیل محدودیت هایی که بر روی ظرفیت ارز های دیجیتال اعمال شده است، کریپتو هایی مانند بیت کوین و اتریوم در زمان ازدحام در شبکه، کارمزد های تراکنش بالاتری را تجربه خواهند کرد. این دقیقا چیزی است که در خلال ماه گذشته برای اتریوم اتفاق افتاد و کل کارمزد های تراکنش روزانه آن بر حسب دلار به حدی رسید که در بیش از یک سال گذشته بی سابقه بوده است.
پس چه چیزی باعث این افزایش اخیر در کارمزد تراکنش های اتریوم شده است؟ به نظر می رسد که تقصیر را باید به گردن یک بازی شبیه طرح پونزی بنام FairWin نهاد که همچنین آسیب پذیری شدیدی در قرارداد مرتبط خود بر روی بلاک چین اتریوم دارد. بر طبق گزارش Glassnode که یک سازمان زنجیره ای تحلیل بازار کریپتو می باشد، FairWin اخیرا حدود نصف gas خرج شده بر روی شبکه اتریوم را مصرف کرده است.
بر طبق گزارش Etherscan، افزایش محبوبیت FairWin ارتباط تنگاتنگی با افزایش کارمزد ها در شبکه اتریوم در ماه گذشته داشته است.

 

این برای آینده اتریوم به چه معنی است؟
ارزش کلی همه کارمزد های تراکنش بر روی شبکه یک ارز دیجیتال در روز، استاندارد مهمی برای مشاهده است زیرا آن ارائه دهنده سطح تقاضا برای آن بلاک چین خاص می باشد. اگر مردم مایل به پرداخت کارمزد نسبتا بالایی برای استفاده از یک بلاک چین خاص باشند، آنها باید نوعی استفاده را در آن مشاهده کنند.
علاوه بر این، قرار است کارمزد ها در نهایت جایگزین ایجاد بیت کوین جدید شود و انگیزه را برای ماینر ها جهت تامین امنیت شبکه فراهم آورند. اوضاع احتمالا برای اتریوم به شیوه متفاوتی پیش می رود زیرا انتظار می رود که توکن اتر بر یک مبنای دائمی صادر شود که این به معنی اعانه بلاکی دائمی است. این به طور موثری یک بده بستان از تضعیف موجودی حال حاضر اتر در معاوضه برای سطح بالاتری از امنیت شبکه می باشد.

در مورد تاثیر احتمالی این قضیه بر روی قیمت اتر، مشخص نیست که آیا کارمزد ها استاندارد مهمی برای مشاهده هستند یا نه. در حالی که کل کارمزد ها می تواند شاخص مفیدی از مقدار فعالیت واقعی بر روی شبکه یک ارز دیجیتال باشد و انگیزه بزرگتری برای ماینر ها یا سهامداران جهت تامین امنیت شبکه فراهم آورد، این مولفه شناخته شده در مجموعه داده ها ضرورتا تاثیر زیادی بر توکن بومی شبکه نخواهد داشت.
این نکته مخصوصا در مورد اتریوم بسیار صحیح می باشد زیرا بلاک چین آن اغلب برای صادر کردن و انتقال توکن های غیر بومی مورد استفاده قرار می گیرد. در نهایت مشخص نیست که این قضیه یک بازی طرح پونزی مشهور باشد و یا حرکتی مانند تتر باشد و به هدف این ایجاد شده باشد که مردم به خرید و نگهداری اتر در دراز مدت بپردازند. و همچنان که Nic Carter از شرکای Castle Island Ventures اخیرا توضیح داده است، زمانی ارزش یک ارز دیجیتال افزایش پیدا می کند که کاربران تصمیم بگیرند آن دارایی را برای مدت زمانی طولانی نگه دارند، نه اینکه از آن به عنوان نوعی appcoin استفاده کنند.
شاید آگاه شدن بازار به نسبت این قضیه بود که در پشت افت ۸۵ درصدی اتریوم به نسبت بیت کوین قرار داشت. البته منظور ما افت به نسبت دوران اوج گرفتن آلت کوین ها در ژوئن ۲۰۱۷ است که اتریوم در آن زمان تبدیل به بزرگترین ارز دیجیتال از لحاظ حجم بازار شد.

 

منبع: mihanblockchain

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  −  1  =  6