شرکت ملی انفورماتیک سال ۹۸ واگذار نمی شود

توضیحات مشاور رییس کل سازمان خصوصی‌سازی؛

مشاور رییس کل سازمان خصوصی‌سازی می گوید واگذاری شرکت ملی انفورماتیک جزو واگذاری های سال ۹۸ وجود ندارد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک ، مشاور رییس کل سازمان خصوصی‌سازی، توضیحاتی درباره واگذاری شرکت ملی انفورماتیک ارائه کرد.

خبر واگذاری شرکت ملی انفورماتیک از سوی دولت یکی از مهم ترین خبرها طی روزهای اخیر برای فعالان این حوزه است خبری که واکنش های متفاوتی را به دنبال داشت. این شرکت متعلق به بانک مرکزی است و وظیفه راه‌اندازی و پشتیبانی، سیستم‌های پرداخت بین بانکی و سامانه شاپرک و تمامی اطلاعات مالی مردم را در اختیار دارد.

بانک مرکزی نیز با توجه به اینکه شرکت ملی انفورماتیک وابسته به این بانک بوده و وظایف آن حاکمیتی تلقی می شود، پیش از این مخالفت خود با واگذاری آن را اعلام کرده است. با مرور فعالیت‌های این شرکت نیز واگذاری آن به بخش خصوصی کاری منطقی به نظر نمی‌آید و اقدام به فروش محرمانه این شرکت هم جای سوال دارد.

در همین راستا جعفر سبحانی، مشاور رییس کل سازمان خصوصی‌سازی در این باره اظهار داشت: شرکت ملی انفورماتیک که وابسته به بانک مرکزی است در لیست واگذاری سازمان خصوصی سازی قرار دارد. اما با توجه به اینکه مدتی است که جلسات هیات واگذاری به صورت مرتب برگزار نمی شود و اگر برگزار شود هم مباحث دیگری را پیگیری می کند، واگذاری این شرکت جز واگذاری های سال ۹۸ وجود ندارد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  +  44  =  49