خشم کریپتو از برتری کوانتومی گوگل

پدر خوانده سکوت نمی کند؛

طی روزهای اخیر گوگل به “برتری کوانتومی” دست یافت که خشم دنیای کریپتو را به همراه داشت.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک ، از آن زمان تاکنون کارشناسان رمزنگاری و علاقه مندان به ارز دیجیتال ، درباره پیامدهای رایانه کوانتومی گوگل برای بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتالی بحث های زیادی کرده اند. براساس سند حذف شده ناسا، دستگاه گوگل می تواند در هر ثانیه محاسباتی را انجام دهد که بدون استفاده از آن هزاران سال به طول می انجامد.

دیوید چائوم David Chaum، که برای اختراع سیستم پرداخت الکترونیک ی ناشناس در دهه ۱۹۸۰  به پدرخوانده کریپتو معروف شده است، برای این موضوع سکوت نخواهد کرد.

پدرخوانده نیز کمک می کند!
دیروز، چائوم بیانیه ای در مورد نوآوری گوگل ارائه داد و بار دیگر موضع خود را یادآوری کرد که جهان کریپتو باید از همین حالا کار خود را برای توسعه فناوری های مقاوم در برابر کوانتوم آغاز کند.

او این مساله را در بیانه ای که Decrypt آن را منتشر کرده است، بیان کرد:

ما هیچ راهی نداریم که بدانیم کشورها تا چه اندازه ای به توسعه رایانه های کوانتومی نزدیک هستند.

او می گوید: در گذشته، سال ها نهادهای دولتی رمزها را می شکستند و از قابلیت های رمزنگاری برخوردار بوده اند بدون آنكه كسی از آن آگاهی داشته باشد.

خبرهایی که گوگل به برتری کوانتومی دست پیدا کرده است، اعتقاد من، مبنی بر اینکه زمان محاسبات کوانتومی فرا می رسد را تقویت می کند و در نتیجه، من معتقدم که همه ما باید از رویکردهای مقاوم به کوانتوم استفاده کنیم. این موضوع در حالی درست است که حتی بیت کوین نیز مدتی قبل از رایانه های کوانتومی یک تهدید واقعی برای یکپارچگی رمزنگاری بوده است.

چائوم به سرعت Praxxis را مثال زد، بلاک چین ی که از امضاهای مقاوم به کوانتوم استفاده می کند بدون اینکه هیچ ابر داده ای از کاربران به بیرون درز کند .چائوم گفت که وایت پیپر Praxxis تا پایا ن سال در دسترس عموم خواهد بود.

اثبات کننده گان کوانتوم فراوان هستند
اما تنها نگرانی در مورد الگوریتم های اجماع اثبات کوانتومی نیست. پروژه دیگری که قبلاً شروع به کار کرده QAN است. طبق نقشه راه پروژه، گروه پشت پروتکل ادعا می کند که پروژه در مرحله بتا خود به سختی کوانتومی رسیده است.

Johann Polecsak مدیر ارشد فناوری QAN اخیرا به مرجع خبری Forbes گفته است: در رمزنگاری، بهتر است كه برای بدترین شرایط آماده شوید و می توان در ادبیات اخیر مشاهده کرد که کسانی که در گذشته بدبین بودند الان پروتکل های کریپتوی خود را روی تنظیمات پساکوانتومی قرار می دهند. اکنون کاربران نباید نگران باشند، اما کارشناسان باید قبل از اینکه خیلی دیر شود آماده شوند.

پولكسك ( Polecsak) و چائوم ( Chaum) با این عقیده كه زمان آماده شدن برای یك دنیای پسا كوانتومی است، بسیار تنها هستند. حتی آندرو یانگ، یکی از طرفداران کریپتو و نامزد دموکرات ریاست جمهوری، به این ماجرا وارد شده است. یانگ، در حقیقت، یک بخش کامل در وب سایت خود دارد که به موضوع محاسبات کوانتومی و تهدید بالقوه آن برای رمزگذاری اختصاص یافته است.

بنابراین ممکن است دلیلی برای ترس از برتری کوانتومی گوگل وجود نداشته باشد. با این حال ، شاید هنوز هم بهتر است احساس امنیت کنید تا تاسف.

 

منبع: mihanblockchain

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

54  ⁄  27  =