تدوین استاندارد ملی رمزارزها ماموریت جدید سازمان ملی استاندارد

رییس سازمان ملی استاندارد می گوید که ماموریت های جدید این سازمان از سوی هیات وزیران، تدوین استانداردهای ملی رمزارزها و حوزه اینترنت اشیا و دستگاه‌های مسیریاب است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک ، رییس سازمان ملی استاندارد اعلام کرد: طی یک سال اخیر مصوباتی که از سوی هیات وزیران به سازمان ملی استاندارد ابلاغ شده است، ماموریت های جدیدی را برای این سازمان تعریف کرده که از جمله آن، تدوین استانداردهای ملی رمزارز ها و حوزه اینترنت اشیا و دستگاه‌های مسیریاب است.

نیره پیروزبخت در برنامه روز جهانی استاندارد که در سالن اجلاس سران برگزار شد، با اشاره به این‌که تغییراتی در عرصه ملی و بین‌المللی در فرآیندها و تصمیم‌گیری‌ها اتفاق افتاده، اظهار داشت: امسال در مجمع عمومی سازمان ملی استاندارد بیشترین تمرکز بر این بود که استانداردها به تامین نیازهای جهانی بپردازند و اولویت‌ها هم بر همین اساس تعیین شد.

وی، تعداد کل وداحدهای فعال تولیدی تحت پوشش به عنوان استاندارد را ۲۵ هزار و ۶۰۰ مورد عنوان کرد و افزود: تعداد پروانه‌های استاندارد اجباری ۲۸ هزار و ۲۰۰ مورد و معاینه فنی موتورخانه دستگاه‌های اجرایی دو هزار مورد بوده است.

به گفته وی، تاکنون ۳۳ هزار و ۵۰۰ استاندارد در ایران تدوین شده که حدود ۱۴ هزار و ۸۰۰  مورد آن در سال‌های اخیر بوده است.

پیروزبخت با اشاره به تشکیل ستاد مقابله با تحریم‌ها در داخل سازمان، خاطرنشان کرد: ۲۱ گواهی انطباق برای محصولات دانش بنیان صادر شده است. در این سال از بین ۱۶۳ کشور جهان، توانسته‌ایم در جایگاه ۲۱ در سازمان بین‌المللی دست یابیم و طی ۶ سال حدود ۱۰ رتبه ارتقا داشتیم.

 

منبع: خبرآنلاین

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

8  ×    =  40