قصد بانک مرکزی اروپا بر استفاده از استیبل کوین ها

بانک مرکزی اروپا در نظر دارد به دلیل روش تولید استیبل کوین ها، آنها را به طور محدود مورد استفاده قرار دهد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک ، ماریو دراگی (Mario Draghi)، رئیس بانک مرکزی اروپا در نامه‌ای خطاب به اوا کایلی (Eva Kaili) یکی از اعضای پارلمان اروپا و از طرفداران شناخته شده ارز دیجیتال ، نظرات خود را در خصوص ارزهای دیجیتال و آینده آنها در حوزه بانکداری بیان کرد.

بر اساس این نامه، سیستم اروپایی بانکهای مرکزی (ESCB) در حال نظارت بر توسعه‌هایی است که در حوزه مالی صورت می‌گیرند. ظاهرا این سیستم به تکنولوژی‌هایی که هم تراز اهدافش باشند هم رویکردی روشنفکرانه دارد.

ماریو دراگی رییس بخش ECB در خصوص بهبودهای مهم رویکرد ECB در خصوص ارزهای دیجیتال، استیبل کوین ها (Stable Coins) و لیبرا به اوا کایلی یکی از اعضای پارلمان اروپا پاسخ داد و پتانسیل های آینده را به عنوان ابزار پرداخت در نظر گرفت. در همین حال، او از کاربرد ارز دیجیتال اروپایی (یوروی دیجیتال) استقبال کرد.

استیبل کوین می تواند بهترین گزینه باشد
دراگی بیان کرد که دارایی‌های دیجیتال و استیبل کوین ها در حال حاضر به منظور یافتن پتانسیل این نوع ارزها در«خط مشی پولی، امنیت و اثرگزاری پراخت ها و زیرساخت های بازار و ثبات سیستم مالی» تحت تحقیق و بررسی هستند. علاوه بر این، دراگی به طور ویژه از لیبرا به عنوان یک استیبل کوین جدید یاد می کند.

وی معتقد است لیبرا به دلیل داشتن حامیانی نظیر شرکت های بزرگ فناوری، پتانسیل آن را دارد که به طور گسترده مورد پذیرش و استفاده قرار گیرد. همانطور که بلن کریپتو (BelnCrypto) خبرگزاری ارزهای دیجیتال و بیتکوین قبلا گزارش کرده است، لیبرا هنوز به تصویب کشورهایی مانند فرانسه نیاز دارد.

اکنون به نظر می‌رسد که بانک مرکزی اروپا در نظر دارد به دلیل روش تولید استیبل کوین ها، آنها را به طور محدود در مناطقی که ذکر شد مورد استفاده قرار دهد. با این حال، دراگی به این نکته هم اشاره کرد که با توجه به سرعت بالای پیشرفت فناوری در جهان، و سیر تکاملی مدل های تجاری استیبل کوین ها، ممکن است این وضعیت در آینده متفاوت باشد.

علاوه بر این، دراگی همچنین دیدگاه‌های گروه G7 در رابطه با مسئله استیبل کوین را از نو روشن کرد و این مسئله را یادآور شد که گروه G7 از چالش های حال حاضر پرداختهای برون مرزی و سرویس‌های پرداخت آگاه است. او همچنین به این نکته اشاره کرد که استیبل کوین ها در آشکار کردن این چالش ها نقش داشته‌اند.

به هر حال، حتی با وجود این مسئله، این تفکر وجود دارد که در حال حاضر استیبل کوین ها یک سری خطرهای خاص مربوط به خود را به نمایش می‌گذارند؛ از جمله خطرهایی که مربوط به «انتقال سیاست پولی، ثبات مالی و عملکرد هموار سیستم پرداخت جهانی» می شوند. به این دلیل، قبل از آنکه کاربرد این موارد در گروه کاری G7 مورد بررسی قرار گیرد باید به مسائل سیاست و قانون‌گذاری پرداخته شود.

این نامه با مشخص کردن دیدگاه‌های بانک ها در داخل سیستم بانک های مرکزی اروپایی (ESCB) پایا ن می‌یابد و به این نکته اشاره می‌کند که آنها پذیرای سوالاتی هستند که اخیرا استیبل کوین ها در رابطه با سیاست مالی ایجاد کرده‌اند.

یوروی دیجیتالی همگانی
علاوه بر اینها، ESCB به طور فعالانه در حال تحقیق و بررسی بر روی امکان انتشار یک نسخه دیجیتال از یورو برای عموم مردم است. دراگی تصریح کرد که مشکلات فنی باعث عدم پیشرفت این برنامه نشده‌اند، بلکه «سودمندی آن در مقررات هزینه ها و منفعت آن برای عموم مردم» باعث ایجاد وقفه در این کار شده است.

وی افزود ESCB در حال پیاده سازی فناوری جدیدی است تا به تسویه حساب و پرداخت‌های برون مرزی سریعتر مانند خدمات تسویه پرداخت فوری (TIPS) کمک کند.

انتظار می رود در تاریخ یک نوامبر ۲۰۱۹ کریسیتن لگارد (Christine Legarde) جایگزین دراگی، رییس فعلی بانک مرکزی اروپا شود.

اینکه این تغییر در آینده چگونه بر روی اقدامات و تحقیقات بانک مرکزی اروپا تاثیر می‌گذارد هنوز مشخص نیست. با این حال، بر اساس نظرات اخیر لگارد، او کاملا از پتانسیل این تغییرات برای ایجاد دگرگونی بر روی سیستمهای مالی قدیمی آگاه است.

 

منبع: mihanblockchain

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ⁄  5  =  1