افتتاح بزرگ ترین تاسیسات استخراج رمز ارز دنیا با مساحت بیش از ۱۳ هزار هکتار

بیت مین، غول چینی صنعت ماینینگ ادعا کرده که بزرگترین تاسیسات ماینینگ جهان را در «راکدیل» (Rockdale) در ایالت تگزاس آمریکا افتتاح کرده است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک ، این شرکت روز 29 مهر در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که با همکاری بخش توسعه شهری بخش راکدیل و شرکت کانادایی DMG این پروژه را به پایا ن رسانده است.

در این اطلاعیه بر مشارکت با اقتصاد محلی راکدیل تاکید شده است. راکدیل در بخش «میلام» (Milam)، واقع در شرق «آستین» (Austin) و در ایالات تگزاس قرار دارد.

این تاسیسات در زمینی به مساحت 13,350 هکتار ایجاد شده است و با پایا ن کامل پروژه 300 مگاوات ظرفیت خواهد داشت. در حال حاضر 25 مگاوات از آن ساخته شده و تاسیسات 50 مگاواتی دیگری نیز در دست احداث است.

محل احداث این تاسیسات تحت مالکیت شرکت آلکوا (Alcoa) قرار دارد و پیش‌تر به‌عنوان محل پالایش آلومینیوم استفاده می‌شده است.

DMG قرار است تا با همکاری بیت مین، ظرفیت تاسیسات را افزایش دهد و بر بازدهی استخراج تاسیسات نظارت داشته باشد. مدیریت و میزبانی خدمات استخراج ارزهای دیجیتال در تاسیسات تگزاس بر عهده این شرکت خواهد بود.

تامین نیروی کار توسط بیت مین و DMG صورت گرفته و برای استخدام افراد، از کمیسیون محلی نیروی کار (Rockdale MDD) کمک گرفته شده است.

به گفته بیت مین، این شرکت به دنبال تامین نیروی کار از افراد محلی است و خرید برق مورد نیز به صورت مستقیم از اپراتور شبکه برق راکدیل (ERBCT) انجام می‌گیرد.

علاوه بر حمایت بیت مین از اقتصاد محلی، این شرکت قصد دارد تا برنامه‌های آموزشی مرتبط با بلاک چین و مراکز ماینینگ را نیز در راکدیل راه‌اندازی کند. این شرکت برای تحقق این هدف با مدرسه ناحیه راکدیل همکاری خواهد کرد.

برنامه احداث تاسیسات در تگزاس، آگوست (شهریور) سال گذشته اعلام شده بود. طبق برآورد بیت مین در آن سال، ساخت این محل باعث ایجاد 400 شغل در دو سال اول خواهد شد و طی بازه‌ای 7 ساله 500 میلیون دلار سرمایه وارد اقتصاد این بخش می‌شود.

ماه ژانویه (دی)، رسانه‌های محلی اعلام کردند که روند کار پروژه متوقف شده است و کارگران دست از کار کشیده‌اند. گفته می‌شود که شرایط نامناسب بازار و کاهش قیمت‌ ارزهای دیجیتال از جمله مهمترین عوامل توقف پروژه بوده است.

کلینتون براون (Clinton Brown)، مدیر ارشد پروژه بیت مین در راکدیل، امروز عنوان کرد که بهره‌برداری از این تاسیسات برای توسعه جهانی برنامه‌های بیت مین از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. وی در ادامه از عرضه پایدار منابع انرژی در این ایالت از جمله اصلی‌ترین عواملی یاد کرد که از رشد «غیرقابل اجتناب» استخراج ارزهای دیجیتال حمایت می‌کند.

 

منبع: کوین تلگراف

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

22  −  18  =