پای لیبرا به کنگره امریکا باز شد

مارک زاکربرگ مدیرعامل فیسبوک برای توضیح در خصوص لیبرا امروز به کنگره می رود.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک ، راه اندازی ارز دیجیتال ی فیس بوک موسوم به لیبرا که تاکنون جنجال‌های بسیاری به پا کرده باعث شده است تا پای مدیر عامل این شرکت نیز به کنگره آمریکا باز شود. مارک زاکربرگ امروز در بین نمایندگان کمیته خدمات مالی کنگره آمریکا حاضر خواهد شد تا به سوالات آن ها در خصوص لیبرا پاسخ دهد.

بر اساس گزارش سی بی سی، طبق گفته منابع آگاه، زاکربرگ در گزارشی که آن را برای ارائه به قانون‌گذاران آمریکایی آماده کرده است به آن‌ها اطمینان خواهد داد که تا زمانی که تمامی مجوزهای لازم از نهادهای نظارتی اخذ نشود، سیستم پرداخت در هیچ نقطه ای از جهان راه اندازی نخواهد شد و این شرکت قصد دور زدن نهادهای قانونی را ندارد.

دیوید مارکوس، مدیر پروژه ارز دیجیتال ی لیبرا در فیس بوک نیز گفت: تا زمانی که کاملا به نگرانی نهادهای ناظر پاسخ داده نشود و تاییدیه‌های لازم اخذ نشود، برنامه ای برای عرضه لیبرا نداریم.

پیش تر برخی از نمایندگان مجلس و دولت آمریکا نسبت به استفاده از لیبرا در کشورها یا مناطقی که در خصوص آن ها نگرانی وجود دارد هشدار داده بودند. با این حال زاکربرگ با رد این نگرانی ها گفته است که تلاش فیس بوک ، دسترسی مردم جهان به ابزاری برای پرداخت حتی در نقاطی که دسترسی به حساب‌های بانکی وجود ندارد است.

در گزارش آماده شده برای ارائه به کنگره گفته شده است: صنعت مالی دچار توقف شده و یک معماری نوین برای پاسخگویی به نوآوری‌های مورد نیاز وجود ندارد. معتقدم که این مشکل قابل حل است.

هنوز مشخص نیست که خروج شرکای عمده فیس بوک در پروژه لیبرا چه اشکالاتی برای عرضه این ارز ایجاد خواهد کرد. این ماه غول هایی نظیر " ای بی"، مستر کارد، ویزا کارد و پی پال از خروج خود از پروژه لیبرا خبر دادند.

همچنین برخی از مقامات آمریکایی خواسته اند که به جای فیس بوک ، بانک مرکزی آمریکا متولی عرضه ارز دیجیتال رسمی در این کشور شود. لائل برینارد- از مدیران ارشد فدرال رزرو در همین رابطه گفت: به عنوان بانک مرکزی آمریکا در حال تجزیه و تحلیل هزینه و منافع ارزهای دیجیتالی مرکزی هستیم و به یادگیری از تجربیات دیگران ادامه می دهیم.

 

منبع: ایسنا

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  +  75  =  78