بانک رفاه حامی نخستین جشنواره بین‌المللی سعدی

بانک رفاه کارگران در راستای ایفای مسئولیت‌های اجتماعی، حامی نخستین جشنواره بین‌المللی علمی، ادبی و هنری سعدی شد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک ، دکتر سهمانی مدیر عامل بانک رفاه در مراسم افتتاحیه این رویداد که با حضور رحمتی عضو هیأت مدیره، دکتر مهاجرانی رئیس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و دانش پژوهان جوان وزارت آموزش و پرورش، مسئولان بانک، اساتید دانشگاه، مدیران مدارس، دانشجویان و دانش‌آموزان ممتاز حوزه ادبی، علمی و هنری برگزار شد، طی سخنانی ضمن ابراز خرسندی از حضور این بانک در نخستین جشنواره بین‌المللی سعدی اظهار داشت: از اینکه بانک رفاه به منزله یک بانک اجتماعی در این رویداد حضور دارد و از آن حمایت می‌کند، بر خود می‌بالیم.

مدیر عامل بانک رفاه در ادامه این مراسم به معرفی بانک رفاه کارگران پرداخت و اظهار داشت: این بانک با قریب 60 سال تجربه که نامش با نام کارگران شریف کشور و تأمین اجتماعی گره خورده است، یک بانک کاملاً اجتماعی و متعلق به بدنه جامعه است. امیدواریم این بانک بتواند به وظایف خود در قبال جامعه به نحو مطلوب عمل کند.

وی انس بانک رفاه با حوزه‌های اجتماعی، فرهنگی و هنری را یکی از افتخارات بزرگ این بانک طی سال‌های اخیر مطرح کرد و گفت: بانک رفاه در راستای ایفای تعهدات اجتماعی خود، حمایت از رویدادهای فرهنگی، ادبی و هنری را افتخار خود می داند و در این زمینه‌ها فعال بوده است، به عنوان مثال حمایت بانک از جشن حافظ و منتقدان سینما و … نشان از این تعهد بوده است.

دکتر سهمانی، حضور بانک رفاه در حوزه آموزش و پرورش را دیگر افتخار این بانک عنوان کرد و افزود: خداوند را شاکریم که بانک رفاه توانسته در این مسیر با تأسیس 19 مدرسه در مناطق محروم و کم برخوردار، بخشی از تعهدات خود در قبال جامعه را ایفا کند.

وی به اقدامات بانک رفاه در حوزه سلامت نیز پرداخت و گفت: بانک رفاه به منزله بانک سلامت محور تاکنون با اهدای60 آمبولانس به بیمارستان‌ها و مراکز پزشکی کشور، در عرصه سلامت و بهداشت جامعه نیز موثر بوده است.

مدیر عامل بانک رفاه ، همچنین به اقدامات این بانک در آئین بازگشایی مدارس کشور به ویژه در مناطق محروم پرداخت و خاطر نشان ساخت: بانک رفاه با هدف حمایت از آموزش و پرورش و نیز دانش‌آموزان بی بضاعت در نخستین روزهای بازگشایی مدارس، اقدام به تهیه و تأمین لوازم‌ التحریر مورد نیاز دانش‌آموزان کرده است.

پیش از سخنان دکتر سهمانی، دکتر سعیدی رئیس اداره روابط عمومی این بانک اظهار داشت: بانک رفاه علاوه بر حضور در بخش‌های سخت‌افزاری در حوزه آموزش نظیر تأسیس مدارس و دانشگاه و در حوزه نرم‌افزاری جامعه یعنی پرورش، ارتقاء و اشاعه فرهنگ، ادب و هنر نیز حضور فعال و درخشان داشته است.

سخنرانی دکتر اسماعیل آذر، استاد برجسته ادبیات در خصوص آثار سعدی و نیز دکتر مهاجرانی رئیس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و دانش پژوهان جوان وزارت آموزش و پرورش، با موضوع ضرورت ترویج و پاسداشت زبان و ادب فارسی از بخش‌های دیگر مراسم بود.

دکتر اسماعیل آذر طی سخنانی با قدردانی از حضور و حمایت بانک رفاه در رویداد جشنواره سعدی خاطر نشان ساخت: بسیار خرسند و مشعوف هستیم، نهادی که در حوزه مسائل پولی و مالی فعالیت می کند و در آن زمینه شناخته شده است، دغدغه توسعه علم، ادب، هنر و فرهنگ کهن ایران زمین را دارد و با تمامی توان از این گونه موارد حمایت می کند.

این استاد برجسته ادبیات در ادامه از حضور مدیران ارشد بانک رفاه در این مراسم ابراز خرسندی کرد و گفت: شخصیت علمی و دانشگاهی مدیرعامل بانک رفاه باعث شده که ایشان علاوه بر دغدغه مسائل اقتصادی، در حوزه ادبیات و فرهنگ نیز فعالیت کند. حضورشان مایه مباهات است و جامعه ادبی مفتخر است که افراد فرهیخته ای همچون ایشان در کشور منشاء اثر هستند.

دکتر اسماعیل آذر در خاتمه تصریح کرد: با این اقدام ارزشمند بانک رفاه ، من از هم اکنون یکی از مشتریان متعهد بانک رفاه هستم و برای توسعه و تعالی فرهنگ، هنر و ادبیات، آمادگی هر گونه همکاری با این بانک مردمی و خوش نام را دارم.

دکتر مهاجرانی نیز در سخنان خود با قدردانی از مدیران عالی بانک رفاه جهت حمایت از ادبیات، هنر و فرهنگ کشور اظهار داشت: خداوند را شاکریم که یک بنگاه اقتصادی در عرصه فرهنگ، ادبیات و هنر حضور موثر دارد و در این زمینه ایفای مسئولیت می کند.

وی در ادامه از اهتمام وزارت آموزش و پرورش در توسعه زبان و ادبیات فارسی در سطح بین المللی سخن گفت و ابراز امیدواری کرد: در آینده ای نزدیک بتوانیم ادبیات کهن ایران زمین و نیز زبان فارسی را در سطح کشورهای جهان گسترش دهیم و این گونه مراسم و جشنواره ها را با حضور سایر کشورهای جهان برگزار کنیم.

در پایا ن مراسم، ضمن رونمایی از نشان ملی طلا ی ادبی سعدی، از دانش‌آموزان ممتاز حوزه ادبی، علمی و هنری و مدیران مدارس برتر در این حوزه تقدیر شد.

 

منبع: روابط عمومی بانک رفاه کارگران

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

8  +  2  =