۱۷ در صد خریداران ارز دیجیتال در سال ۲۰۱۷ بدهکار شدند/در مورد پولی که نباید از دست بدهید ریسک نکنید

طبق نتایج یک نظرسنجی، 17 درصد افراد مورد مطالعه تایید کردند که در سال 2017 با خرید ارز دیجیتال، بدهکار شده بودند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک ، طبیعت پرنوسان بازار ارز های دیجیتال، این صنعت را همزمان جذاب و پرریسک می کند. قیمت بیت کوین با سرعتی باورنکردنی از ۶۰۰ دلار در نوامبر ۲۰۱۶، به بالاترین قیمت خود تاکنون، یعنی ۲۰.۰۰۰ دلار در دسامبر ۲۰۱۷ رسید.

البته که بسیاری به دلیل ترس از دست دادن این فرصت (FOMO)، طی دوره ای که به “حباب بیت کوین ” معروف شده است؛ به امید نجومی شدن قیمت صدها هزار دلار بیت کوین خریدند.

همچنین، در همین دوره بود که ICOها نیز وارد صحنه شدند. بسیاری از سرمایه گذاران مبتدی و با تجربه، پول خود را بسیاری از پروژه های ICO، چه معتبر و قانونی و چه تقلبی و کلاهبردارانه، سرمایه گذاری کردند. توکن های اکثر آن ICOها در حال حاضر هیچ ارزشی ندارد.

متاسفانه، بازار صعودی ارز دیجیتال زودتر از انتظار سقوط خود را شروع کرد. قیمت از ۱۹۸۰۰ دلار در دسامبر ۲۰۱۷، به ۳۱۲۰ دلار در دسامبر ۲۰۱۸ رسید، سپس مجددا در سال ۲۰۱۹ به ۱۳۸۸۰ دلار رسیده و هم اکنون در حوالی ۱۰ هزار دلار تقلا می کند.

بازگشت به حال
با اینکه افراد زیادی حاضر نیستند به از دست دادن پول، چه با خرید بیت کوین و چه آلت کوین ها، اقرار کنند، اخیرا یک نظرسنجی، اعداد و ارقام قابل توجه و جالبی را آشکار ساخته است که می توانند درس های ارزشمندی داده و رعایت احتیاط در هنگام سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال را یادآور شوند.

این نظرسنجی، نتایج سرمایه گذاری هودلرهای ارز دیجیتال ی را بررسی کرده است که بین سالهای ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ اقدام به خرید ارز دیجیتال کرده بودند.

در پاسخ به این پرسش که “با خرید ارز دیجیتال ، چقدر دلار از دست داده اید؟”، ۵۴ درصد از ۲۰۰۰ نفر نظرسنجی شده گفتند که کمتر از ۱۰.۰۰۰ دلار پول از دست داده اند. همچنین، ۱۰ درصد، بین ۱۰.۰۰۰ و ۵۰.۰۰۰ دلار ، ۶ درصد، بین ۵۱.۰۰۰ و ۱۰۰.۰۰۰ دلار و ۱۵ درصد هم بیش از ۱۰۰.۰۰۰ دلار ضرر کرده بودند.

سوال دوم حتی از این هم جالب تر بود، چرا که به دنبال آن افرادی دیده شدند که با خرید ارز دیجیتال ، بدهکار شده بودند. جالب اینجاست که ۱۷ درصد اقرار کردند به این مشکل برخوردند.

هیچوقت در مورد پولی که نباید از دست بدهید ریسک نکنید
انسان ها ذاتا موجوداتی احساسی هستند و احساساتی مانند طمع، فومو (FOMO)، پشیمانی و حتی غرور و اعتماد به نفس بیش از حد، بر نحوه ی تفکر ما تاثیر می گذارند که منجر به تصمیم به سرمایه گذاری های غیرمنطقی می شود.

یکی از اولین قوانین سرمایه گذاری های پر ریسک مانند ارزهای دیجیتال، ریسک کردن تنها مقداری از سرمایه است که فرد با از دست دادن کامل آن مشکلی نداشته باشد. البته که این شامل وام و مبالغی که متعلق به شما نیست نیز می شود. وارد قرض و بدهی شدن در نتیجه ی سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال، مانند خودکشی اقتصادی است.

 

منبع: cryptopotato

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

60  ⁄    =  12