توئیتر هم از لیبرا حمایت نخواهد کرد

مدیرعامل توییتر می گوید که لیبرا بر پایه یک استاندارد باز ایجاد نشده و شرکتش به انجمن لیبرا ملحق نخواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک ، جک دورسی موسس توییتر در پاسخ به سوال حضور احتمالی توییتر در پروژه ارز دیجیتال فیس بوک قاطعانه پاسخ داد «هرگز». این سوال در حاشیه یک رویداد به میزبانی توییتر در نیویورک از دورسی پرسیده شد.

طبق گزارش روز پنجشنبه وبگاه دِ ورج (The Verge)، دورسی در تصریح صحبت‌های خود گفت که لیبرا (Libra) بر پایه یک استاندارد «باز» نیست و بر بستر اینترنت ایجاد نشده است. او در ادامه افزود: این [لیبرا] با قصد یک شرکت ایجاد شده است، و بر اساس آن‌چه که من در نظر دارم و می‌خواهم شرکت‌مان بر آن استوار باشد، نیست.

دورسی در ادامه اظهار داشت که لیبرا برای تحقق هدف خود لازم نیست که ارز دیجیتال بسازد.

دورسی از طرفداران بیت کوین و شبکه‌ی لایتنینگ است که پیش از این برنامه‌ی اسکوئر کریپتو را در ابتدای سال برای توسعه‌ی باز در شبکه‌ی بیت کوین راه‌اندازی کرد. در ماه آگوست (تیر) اسکوئر توسعه‌دهنده‌ی بیت کوین ، مت کورالو (Mat Corallo) را به خدمت گرفت. این استخدام در حالی صورت گفت که یک ماه قبل و در ماه سپتامبر (شهریور)، شاهد آغاز به کار سه توسعه‌دهنده‌ی دیگر از لایتنینگ لبز (Lightning Labs)، گوگل و فیس‌بوک در اسکوئر بودیم.

بر اساس توییت الکس وپرین (Alex Werpin)، خبرنگار هالیوود ریپورتر، دورسی به شهادت مارک زاکربرگ مدیرعامل فیس بوک در مقابل کمیته خدمات مالی مجلس نمایندگان آمریکا، واکنش نشان داد و گفت: به نظر می‌رسد بخش عمده‌ای از صحبت‌ها ریشه در عرف آمریکایی داشته باشد. من می‌ترسم بیش از حد به این مفهوم بها دهیم و قابلیت توسعه و آزمایش بیشتر را از دست بدهیم.

وی در ادامه افزود: ما فقط در خدمت آمریکایی‌ها نیستیم، ما در خدمت مخاطبان جهانی هستیم. اینترنت در نوع خود یک کشور نوظهور است.

در جلسه دادرسی لیبرا، زاکربرگ مشخصا ذکر کرد که اگر شرکتش نتواند اعتماد مراجع قانونی را جلب کند، از انجمن لیبرا خارج خواهد شد. به گفته‌ی یکی از نمایندگان انجمن لیبرا در گفت‌و‌گو با کوین‌دسک، این انجمن قبل از راه‌اندازی پروژه در اواسط تا اواخر سال ۲۰۲۰، به دنبال جذب ۸۰ عضو دیگر است.

 

منبع: کوین دسک

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  −  4  =  5