سه اپراتور چینی ارائه سرویس های ۵G را آغاز کردند

سه اپراتور چینی ارائه سرویس های ۵G را برای مشتریان در این کشور آغاز کردند. در حال حاضر سرویس نسل پنجم اینترنت در ۵۰ شهر بزرگ این کشور آغاز شده است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک ، اپراتورهای موبایل در چین اینترنت ۵G را برای مشتریان خود فراهم کرده اند. این درحالی است که چین سعی دارد به کشوری پیشرو در این فناوری در سطح جهان تبدیل شود.

بر اساس گزارش بی بی سی، درهمین راستا اپراتورهای چاینا موبایل، چاینا یونیکام و چایناتله کام  بسته های اینترنت۵G خود را برای مشتریان ارائه کردند.

کره جنوبی، آمریکا و انگلیس در سال جاری نسل جدید اینترنت۵G خود را راه اندازی کردند. در ابتدا قرار بود اپراتورهای چینی سال آینده اینترنت۵G خود را ارائه کنند اما به نظر می رسد آنها زودتر از موعد سرویس رسانی خود را آغاز کرده اند.

اینترنت ۵G بسیار سریع برای ۵۰ شهر درچین از جمله پکن و شانگهای فراهم شده است. قیمت بسته های اینترنت ماهانه از ۱۲۸ یوان (۱۸ دلار ) تا ۵۹۹ یوان است.

طبق بیانیه دولتی، بیش از ۱۳۰ هزار ایستگاه ۵G تا پایا ن سال در چین فعال می شوند تا از این شبکه پشتیبانی کنند. به این ترتیب چین یکی از بزرگترین شبکه های اینترنت ۵G جهان را در اختیار خواهد داشت.

 این در حالی است که چین و آمریکا برای دستیابی به برتری در این بخش با یکدیگر رقابت شدیدی را آغاز کرده اند.

 

منبع: مهر

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  −  1  =  7