بنیانگذار یک صرافی ارزدیجیتال کلمه عبور خود را گم کرد

تاواندا کمبو، بنیانگذار و مدیرعامل صرافی ارز دیجیتال زیمباوه‌ایی Golix، ادعا می کند که رمزعبور یکی از کیف پول های سرد بیت کوین صرافی را از دست داده است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک ، روزنامه محلی iHare گزارش داد که مدیرعامل صرافی رمزارز ی زیمبابوه‎ای، برای اولین بار کلمه عبور را در ماه مه سال گذشته از دست داده است. IHare نوشت که “گم شدن رمزعبور” توسط دو منبع جداگانه که با اینگونه موضوعات آشنا هستند تأیید شد.
 
مدیرعامل از دسترسی به ۳۳ بیت کوین واماند
بدنبال موضوع از دست رفتن کلمه عبور، رگولاتورهای مالی رزرو بانک زیمباوه به جهت نقض مسائل نظارتی، دستور به تعلیق کار صرافی مربوطه را صادر کردند.

از آن زمان به بعد، Golix همه ارتباطات با مشتریان خود را متوقف کرده‌است، درحالیکه بخش بزرگی از مشتریان، در بازیابی سرمایه‌های خود از این صرافی ناموفق بوده‌اند.

کمبو خود در اقدامی طی یک پست ، به رد ادعاها و اتهاماتی درخصوص نگرانی و عدم موفقیت مشتریان در برداشت وجوهشان پیش قدم شد. ایشان با تکذیب و رد هرگونه ادعایی مبنی بر عدم توانایی صرافی ‎اش به بازپرداخت وجوه مشتریان بعلت ورشکستگی اظهار داشت؛ بالغ بر ۹۹% از کاربران که درخواست برداشت داشته‌اند، توانسته‌اند بدون هیچگونه مساله‎ای به این کار مبادرت ورزند. او افزود تنها ۱% مشتریان موفق به برداشت وجوه خود نشده‎اند.

در هر حال از دست دادن کلمه عبور یکی از کیف پول های سرد صرافی حاوی ۳۳ بیت کوین به ارزش ۳۰۵۰۰۰ دلار از طرف ایشان رد نمیشود.
 
ممنوعیت زیمبابوه در استفاده از ارز خارجی
در ماه جولای، دولت زیمبابوه استفاده از ارزهای خارجی در کشور آفریقایی را ممنوع کرد. همین مساله باعث افزایش ناگهانی تجارت بیت کوین شد. گزارش‌ها حاکی از آن است که شهروندان زیمباوه از خدماتی مانند پی پال، وسترن یونیون و مانی بوکرز برای تجارت بیتکوین در خارج از کشور با قیمتی بالاتر استفاده کرده‌اند.

منبع: cointelegraph

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

77  −    =  68