جهرمی: فیلترینگ سایت‌های دانلود فیلم فاقد اعتبار قانونی است

وزیر ارتباطات با انتقاد از عملکرد صداوسیما عنوان کرد: حکم فیلترینگ سایت‌های دانلود فاقد اعتبار قانونی است و به تولید محتوا و این بازار در کشور لطمه می‌زند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک ، محمدجواد آذری جهرمی در جریان سفر استانی به یزد، در جمع دانشجویان دانشگاه یزد به برخی از سوالات مربوط به فیلتر ینگ سایت‌های دانلود فیلم در کشور پاسخ داد.

وی در این رابطه تاکید کرد فیلتر ینگ در کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه تصمیم‌گیری می‌شود که شامل ۶ عضو دولتی و ۶ عضو غیردولتی می‌شود که وزیر ارتباطات نیز یکی از اعضای این کارگروه است. جهرمی گفت: «وزیر ارتباطات، وزیر ارتباطات است، نه قطع ارتباط و تنها در این کارگروه یک رای دارد. ما در عصر دیجیتال هستیم و عصر دیجیتال و اقتصاد دیجیتال عصر جوانان است.»

وی با اشاره به سپردن مسئولیت صوت و تصویر فراگیر به صداوسیما در سال ۹۴ عنوان کرد: «از همان زمان این موضوع مطرح شد که هم صوت و تصویر فراگیر معنی شود و هم منظور از نظارت و صدور مجوز مشخص شود که مجلس یا شورای عالی فضای مجازی باید به این موضوع وارد شوند.»

آذری جهرمی با اعلام اینکه فیلتر سایت‌های دانلود فیلم به درخواست صداوسیما بوده، می‌گوید: «از نظر ما این حکم فاقد اعتبار قانونی است و صدمه بسیاری به تولید محتوا و این بازار در کشور می‌زند، اما ما اختیار قانونی در این زمینه نداریم.»

وزیر ارتباطات از پیگیری برای اصلاح این قانون خبر داد و با عنوان اینکه ما انتخاب می‌کنیم، ولی مطالبه نمی‌کنیم، از دانشجویان خواست که اصلاح این قانون را از قانون‌گذاران مطالبه کنند.

 

منبع: ایسنا

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

93  −    =  91