سازمان فناوری اطلاعات در ITE 2019 چه برنامه هایی دارد؟

عضو هیات عامل سازمان فناوری اطلاعات ایران می گوید که این سازمان قصد دارد در حوزه های مقابله با فیشینگ و سرقت از طریق شماره کارت و شماره حساب‌های بانکی و همچنین بررسی اپلیکیشن‌های اندرویدی بانکی در پنجمین نمایشگاه تراکنش ایران حضور بیابد.

سجاد فلاح ضمن استقبال از برگزاری پنجمین نمایشگاه تراکنش ایران گفت: با توجه به اینکه فناوری‌های نوین بانکی، بانک‌های سنتی را به چالش کشیده‌اند به نظر می‌رسد که نمایشگاه تراکنش ایران می‌تواند به عنوان یک تسهیلگر در ارتباط دادن فین‌تک‌ها به بانک‌های سنتی و جاری سازی تکنولوژی‌های جدید بانکی بسیار موثر باشد.
 

این عضو هیات عامل سازمان فناوری اطلاعات ایران برنامه‌های سازمان فناوری اطلاعات در پنجمین نمایشگاه تراکنش ایران را تشریح کرد.
 
وی با بیان اینکه سازمان فناوری اطلاعات به عنوان حامی پنجمین نمایشگاه تراکنش ایران در چندین حوزه برنامه‌های متعددی را برای حضور در این نمایشگاه تدوین کرده است، گفت: برنامه اول حضور ما در نمایشگاه در قالب ایجاد غرفه شامل فعالیت در 2 حوزه اصلی که یکی امنیت اطلاعات در حوزه‌های بانکی و دیگری زیرساخت‌های ارتباطی بانک‌های کشور می‌شود.
 
فلاح گفت: جالب اینکه سازمان فناوری اطلاعات و معاونت امنیت آن و مرکز ماهر به عنوان زیرمجموعه معاونت امنیت سازمان فناوری اطلاعات مسئول پایش و رصد فضای سایبری کشور در حوزه دستگاه‌های دولتی است که کمک شایانی را به ایجاد امنیت در این فضاها کرده است لذا ما در دو غرفه بنا داریم که در حوزه اطلاع رسانی در حوزه راهکارهای مقابله با حملات فیشینگ که در حوزه‌های بانکی بسیار شایع است و همچنین در خصوص اطلاع رسانی راهکارهای مقابله با سرقت از طریق شماره کارت و شماره حساب‌های بانکی و همچنین بررسی اپلیکیشن ‌های اندرویدی بانکی که از آنها برای جابه جایی پول استفاده می‌شود در این نمایشگاه حضور داشته باشیم.
 
عضو هیات عامل سازمان فناوری اطلاعات ایران همچنین گفت: یکی دیگر از فعالیت‌های ما در این غرفه در حوزه زیرساخت‌های ارتباطی بانک‌های کشور است که لازم است به آی‌پی نسخه 6 مهاجرت کنند چرا که ترند کنونی برتر در دنیا است که در حال اجرا است و در کشور ما نیز باید اقداماتی در این زمینه انجام شود و سازمان فناوری اطلاعات و معاونت شبکه ملی اطلاعات پیشنهاداتی را در این زمینه به بانک‌های کشور ارائه کرده است.
 
وی تاکید کرد: از سوی دیگر، از آنجایی که سازمان فناوری اطلاعات مسئول طرح نوآفرین در کشور است و بیش از هزار شرکت و مجموعه نوپا در سامانه طرح نوآفرین ما قرار دارند به همین خاطر مجموعه‌ها و شرکت‌هایی که در حوزه‌های بانکی و فین‌تکی فعالیت می‌کردند را ما گردهم آوردیم و با هماهنگی مرکزفابا قرار است که در قسمت نمایشگاهی مربوط به فین‌تک‌ها این شرکت‌ها را در قالب طرح نوآفرین داشته باشیم که بتوانند توانمندی های خود را نشان دهند.
 
فلاح به بخش دیگری از برنامه های این سازمان در نمایشگاه تراکنش ایران اشاره کرد و گفت: علاوه بر آن برگزاری نشستی را پیرامون موضوع صندوق‌های فروشگاهی پیشنهاد دادیم، با توجه به اینکه صندوق‌های فروشگاهی باید در آینده نزدیک در کشور پیاده‌سازی و اجرا شوند پنلی را در این خصوص و با مشارکت ذینفعان پیشنهاد دادیم و قرار است رد این پنل دغدغه‌ها و چالش‌های اصلی در زمینه صندوق‌های فروشگاهی را به نمایش بگذارند.
 
وی همچنین ضمن استقبال از برگزاری پنجمین نمایشگاه تراکنش ایران گفت: با توجه به اینکه فناوری‌های نوین بانکی بانک‌های سنتی را به چالش کشیده‌اند به نظر می‌رسد که نمایشگاه تراکنش ایران می‌تواند به عنوان یک تسهیلگر در ارتباط دادن فین‌تک‌ها به بانک‌های سنتی و جاری سازی تکنولوژی‌های جدید بانکی بسیار موثر باشد.
 
فلاح تاکید کرد: گام بلندی که مرکزفابا برای برگزاری این نمایشگاه در خارج از کشور در استانبول برداشته است بسیار اقدام مثبتی است که بتوانیم از طریق آن شاهد توسعه خدمات فاوای فین‌تکی در کشورهای دیگر باشیم و احیانا بتوانیم از فناوری‌های کشورهای دیگر در این حوزه نیز بهره مند شویم.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

8  ×    =  64