بانکداری دیجیتال تا پایان سال جاری در کشور رصد می شود

دژپسند:

وزیر اقتصاد در افتتاحیه پنجمین نمایشگاه تراکنش ایران گفت: تا آخر امسال وضعیت بانکداری دیجیتال در کشور رصد می شود و ماموریت آن به اقای معمار نژاد داده شده است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک ، فرهاد دژپسند در افتتاحیه پنجمین نمایشگاه تراکنش ایران با اشاره به اینکه لازمه تحقق اقتصاد دیجیتال بازیگری بازار مالی است تاکید کرد: در هوشمندسازی نظام مالیاتی بسیاری از روندها تغییر می کنند.

وی در سخنانی در مراسم افتتاحیه پنجمین نمایشگاه تراکنش ایران ضمن تشکر از مدیرعامل مرکز فابا و دیگر مدیران این مجموعه در برگزاری پنجمین نمایشگاه تراکنش ایران، گفت: در ابتدای کار در وزارتخانه، اقتصاد دیجیتال را موضوعی فانتزی می دانستند و گفتند وزیر اقتصاد نباید چنین مباحثی را دنبال کند و باید اجرایی عمل کند.

وزیر اقتصاد افزود: بر سر مواضع و دیدگاه های خود پافشاری کردم و گفتم این مباحث در حد موضوعات آرمانی باقی نمی ماند و اجرایی خواهد شد چرا که به توانمندی های انسانی در این زمینه اشراف داشتم.

دژپسند گفت: اطلاع دارم چه کارشناسان باانگیزه و سطح بالایی در زمنیه اقتصاد دیجیتال داریم و از سوی دیگر ضرورت های اقتصادی و فناورانه ایجاب می کند به سمت اقتصاد و بانکداری دیجیتال برویم.

وی تاکید کرد: ما امروز در معرض انتخاب نیستیم، شرایط اقتصادی ما را ببینید، با این اندازه قدمت تاریخی دو راه داریم، گرفتار خواب خرگوشی شویم و در آرزوی وضعیت بهتری بمانیم، راه دیگر این است که این افتخارات را نردبانی برای پرش مناسب در عرصه توسعه کنیم.

فرهاد دژپسند در سخنرانی افتتاحیه پنجمین نمایشگاه تراکنش ایران گفت: سال سختی را سپری کردیم، سالی که دش من همه تلاش خود را معطوف به این کرده بود که ایران 40 سالگی خود را جشن نگیرد. غرب برای اجرای برنامه های خود از هیچ تلاشی که همگی برخلاف رویه های بین المللی بود فروگذار نکرد.

وزیر اقتصاد گفت:  تا این لحظه دولت حتی یک ریال از بانک مرکزی استقراض نکرده است.

وی با بیان اینکه اقتصاد هوشمند به اقتصاد دیجیتال محدود نمی شود، تاکید کرد: با تحقق اقتصاد هوشمند اقتصاد ما وارد مرحله دیگری می شود.

وی با اشاره به اینکه لازمه تحقق اقتصاد دیجیتال بازیگری بازار مالی است تاکید کرد : در هوشمندسازی نظام مالیاتی بسیاری از روندها تغییر می کنند.

دژپسند گفت: یکی از برنامه های محوری وزارت اقتصاد اقتصاد هوشمند است.

وی با اشاره به صرفه های اقتصادی ناشی از اجرای بانکداری دیجیتال گفت: تا آخر امسال وضعیت بانکداری دیجیتال در کشور رصد می شود و ماموریت آن به اقای معمار نژاد داده شده است.

وی تاکید کرد: بانکداری هوشمند محدود به دیجیتالی شدن نیست و بانکداری هوشمند در نوع خدمات بانکداری تحول ایجاد می شود.

 

منبع: فابا نیوز

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ×  5  =  20