دانشگاه هاروارد رویداد «جنگ ارزهای دیجیتال» را برگزار کرد

مدرسه کِنِدی (Kennedy) دانشگاه هاروارد در ۱۹ نوامبر (۲۸ آبان) جلسه‌ای در شورای امنیت ملی کاخ سفید برای مقامات ارشد دولتی و رهبران احزاب مختلف برگزار کرد و در آن سناریوهای مختلفی که منجر به تضعیف دلار آمریکا در آینده می‌شود و همچنین راهکارهای مقابل آن را بررسی کردند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک ، در تاریخ ۲۳ نوامبر (۲ آذر)، این رویداد که با عنوان «جنگ ارزهای دیجیتال» برگزار شد، پتانسیل سناریوهای احتمالی آینده که ممکن است منجر به تضعیف دلار شوند را بررسی می‌کند، که یکی از این سناریوها، آزمایش ارز دیجیتال ملی توسط کره شمالی است که توسط یوآن دیجیتالی که چین آن را ارائه کرده، عملی خواهد شد.

این نشست که چشم‌انداز دو سال آینده را بررسی می‌کند، با این پیش فرض مورد بحث و بررسی قرار گرفت که ارز دیجیتال چین، یوآن دیجیتالی، از ۲۰ ماه قبل به صورت تئوری راه‌اندازی شده است.

یوآن دیجیتالی، به این منظور طراحی شده که نه تنها در سیستم پرداختی داخلی چین استفاده شود، بلکه به‌ خاطر راحتی استفاده از آن، و همچنین پایه و اساس و مسیر مبتکرانه و خلاقانه آن در آسیای جنوب شرقی نیز رواج پیدا کرده و مورد استفاده قرار گیرد.

این سناریو که شامل جرقه‌ای برای آزمایش ارز دیجیتال ملی در کره شمالی می‌شود، بسیار پیشرفته‌تر از چیزی است که سیاست‌مردان در واشنگتن بتوانند آن را باور کنند، و با این تفکر ایجاد شده و شکل گرفته که بتوانند با استفاده از یوآن دیجیتالی تحریم‌های ایالات متحده را دور زده و در تامین سرمایه‌های لازم برای خود از آن استفاده کنند.

با وجود اینکه اعمال تحریم‌ها فایده‌ای نداشته و با شکست مواجه شده است، جلسه شورای امنیت درباره سایر گزینه‌ها به بحث و گفتگو پرداختند تا پیشنهادات جدیدی را به رئیس جمهور عرضه کنند.

ایالات متحده بر روی همکاری چین حساب کرده است. در واقع، یکی از نکات کلیدی پیش‌رو این است که در این برهه از زمان ایالات متحده به چین متکی شود.

دبیر خزانه‌داری ایالات متحده در این نشست عنوان کرد:

    بدون همکاری چین، ما نمی‌توانیم کره شمالی را از نظر اقتصادی تحت فشار قرار دهیم، و مطمئنا اگر هدف آنها (چین)، دیدن شکست ما باشد، همکاری نمی‌کنند و در نتیجه ما هم نمی‌توانیم بر کره شمالی مسلط شویم.

او همچنین به سابقه تاریخی ۳۰ ساله‌ای که ایالات متحده در وادار کردن چین برای استفاده از نفوذ آنها داشته و موفق نبوده، اشاره کرد.

اواسط این نشست، جرقه خبری دیگری رخ داد که این بار معلوم می‌کرد، سیستم سوئیفت مورد حمله سایبری واقع شده و ۳ میلیارد دلار از بانک‌های تجاری در آلمان، عربستان سعودی و امارات متحده عربستان به سرقت رفته است.

پیشنهادات احتمالی که این گروه تصمیم گرفتند به رئیس جمهور ارائه دهند بر اساس معیارهایی است که از شکاف اقتصاد جهانی جلوگیری کند.

شواهد موجود نشان می‌دهد که تطبیق و تغییر دادن سیستم سوئیفت نمی‌تواند زیاد موثر واقع شود، اما برخی از افراد حاضر در این جلسات و نشست‌ها مایل به سخت‌تر کردن این سیستم و وابسته کردن آن به استراتژی‌های موجود هستند. از طرفی شرکت‌کنندگان عاقل‌تر حاضر در این جلسه بر این باور بودند که اگر ایالات متحده بخواهد قدرت اقتصادی خود را دوباره احیا کند، لازم است اقدامات بیشتری صورت بگیرد تا مطمئن شوند ایالات متحده نیز قابلیت داشتن ارز دیجیتال مشابهی را دارد.

این تفکر شامل روی میز قرار دادن گزینه اعمال فشار دیپلماتیک بر روی چین با هدف مجبور کردن آنها به همکاری با ایالات متحده و استفاده از سرویس اطلاعاتی الکترونیکی آنها برای شکستن تحریم‌های کره شمالی یا توسعه دلار دیجیتالی به عنوان یک رقیب است. تهدید اعمال فشار نظامی نیز به عنوان یکی از گزینه‌هایی که زیاد مطلوب نیست اما به هر صورت یکی از گزینه‌های روی میز است، بررسی شد.

از آنجایی که سیاستمداران آمریکایی بطور فزاینده‌ای در حال تشویق به سمت فضای بلاک چین و ارزهای دیجیتال هستند، از چندین قانون‌گذار خواسته شده تا هرچه سریعتر برای وضع قوانین مشخص برای این تکنولوژی تازه متولد شده و دارایی‌های دیجیتال اقدام کنند.

باتوجه به گزارش منتشر شده اخیر،‌ تعداد نوآوری‌های بلاک چین ی در چین در حال حاضر به بیش از ۷,۰۰۰ تا رسیده است که این آمار بیش از ۳ برابر ایالات متحده است.

یک سرمایه‌گذار چینی بلاک چین اخیرا ادعا کرد که یوآن دیجیتالی در مراحل نهایی توسعه خود قرار دارد و احتمالا تا ۶ ماه آینده راه‌اندازی شده و عرضه می‌شود.

 

 

منبع: cointelegraph

arzdigital

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  +  8  =  18