بانکداری بدون ربا باید آینده‌پژوهانه باشد

مدیرعامل بانک مهر اقتصاد گفت: در ابلاغیه‌هایی که برای بانک‌ها صادر می‌شود، متاسفانه تفاوتی برای بانک‌های دولتی و غیر‌دولتی لحاظ نمی‌شود که دولت و مجلس و سایر مراجع ذی‌ربط باید به این مساله مهم رسیدگی و آن را اصلاح کنند. غلامحسن تقی‌نتاج افزود: باید به بانک‌ها به‌ویژه بانک‌های غیر‌دولتی (خصوصی) اجازه داده شود که در چارچوب‌های تخصصی خود اعتبارسنجی کرده و تسهیلات ارائه کنند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،مدیرعامل بانک مهر اقتصاد گفت: در ابلاغیه‌هایی که برای بانک‌ها صادر می‌شود، متاسفانه تفاوتی برای بانک‌های دولتی و غیر‌دولتی لحاظ نمی‌شود که دولت و مجلس و سایر مراجع ذی‌ربط باید به این مساله مهم رسیدگی و آن را اصلاح کنند. غلامحسن تقی‌نتاج افزود: باید به بانک‌ها به‌ویژه بانک‌های غیر‌دولتی (خصوصی) اجازه داده شود که در چارچوب‌های تخصصی خود اعتبارسنجی کرده و تسهیلات ارائه کنند.
 وی مجموعه اقدامات اصلاحی بانک مرکزی و وزارت اقتصاد را نشانگر آینده‌ای امیدبخش و با نشاط در عرصه اقتصاد کشور دانست و افزود: بانک مهر اقتصاد به‌عنوان مجموعه‌ای پیشرو در انجام فعالیت‌های بانکی بیش از 80 درصد منابع جذب شده خود را صرف وام و تسهیلات کرده است.  مدیرعامل بانک مهر اقتصاد خاطرنشان کرد: سیاست‌گذاری‌های ما بر این اصل است که منابع جذب شده در هر یک از استان‌ها، در همان استان مصرف شود تا اقتصادی مولد و شکوفا داشته باشیم.  وی با بیان اینکه با مشارکت کارشناسان بانکی و فقهی ذی‌ربط باید الگویی مطابق قانون عملیات بانکی بدون ربا و قوانین جاری و ساری در کشور تهیه و عملیاتی شود، اظهار کرد: بانک مهر اقتصاد در اقدامی ارزنده سامانه نظارت شرعی را با به کارگیری مجموعه فقهی خارج از بانک راه‌اندازی کرد تا هر چه بیشتر به اجرای بانکداری اسلامی نزدیک شود.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  −  8  =  1