وزن ساختمان باید کاهش یابد

کارشناس عمران گفت: استفاده از مواد پرکننده سبک در کاهش وزن ساختمان تأثیر دارد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، جمشید منیری در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: سقف‎ها به روش‌های مختلفی ساخته می‌شوند. روش طاق ضربی از روش‎های قدیمی است که یک شبکه آهنی بوده و داخل آن با آجر و گچ پر می‌شد.

وی به روش تیرچه‎ای اشاره کرد و افزود: روش تیرچه‎ای خود از چند بخش تشکیل شده است. تیرچه‎های قدیمی که با میلگرد و بتن ساخته و در محل پروژه مونتاژ می‌شوند کیفیت خوبی ندارند و نوع دیگر تیرچه‎های فلزی است که باید جوش صنعتی داشته باشند در این صورت این تیرچه‎ها کیفیت بهتری خواهند داشت.

این کارشناس عنوان کرد: از بلوک‎ها هم استفاده می‌شود که بلوک سیمانی و سفالی و پلی استایرن وجود دارد ولی تمامی این‎ها باید استانداردهای لازم را داشته باشند و پلی‎استایرن‎ها حتماً باید ضد آتش‎سوزی باشد.

وی تصریح کرد: سقف‎هایی با دال بتنی و دال ساده و یک طرفه و دوطرفه وجود دارد که این نوع سقف‎های خوبی هستند ولی قیمت این نوع از مصالح بالا است و به خاطر همین استفاده زیادی نمی‌شود و سقف‎های اسکلت فلزی و کامپوزیت فولادی که در ساختمان‏‌های مسکونی از آن‎ها استفاده نمی‌شود یک ورق فلزی است که بر روی آن بتن ریخته می‌شود.

جمشیدی یادآور شد: سقف‎های سنتی تیرچه بلوک راحت‏‌تر اجرا می‌شود ولی این نوع از سقف کیفیت خوبی ندارد ولی بیشتر اجرا می‌شود، این سقف‎ها جزئیات استاندارد ندارند.

وی خاطرنشان کرد: استفاده از مواد پرکننده پلاستیکی که به صورت مکعب‎های توخالی هستند که به جای بتن از این مواد استفاده می‌شود در جاهای خالی گذاشته می‌شود و روی آن بتن ریخته می‌شود و مزیت این مواد سبک کردن و کاهش مصرف بتن است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

62  ⁄    =  31