تهیه طرح تحقیق و تفحص از بانک قوامین

عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی گفت: سیستم بانکی کشور در حال حاضر بیش از آنکه به دنبال تأمین منافع ملی باشد، به دنبال منافع اقتصادی مربوط به خودش است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،حسینعلی حاجی دلیگانی در جلسه پرسش و پاسخ با خبرنگاران با بیان اینکه نوع عملکرد بانک‌ها در ماه های اخیر در اقتصاد کشور راه گشا نبوده است، بیان داشت: لازم است تعدادی از همکاران ما در مجلس تحقیق و تفحصی در این زمینه را به انجام برسانند تا طی مراحل لازم در صحن علنی مجلس نیز مطرح شود.

تهیه طرح تحقیق و تفحص از بانک قوامین
حاجی دلیگانی ابراز داشت: به عنوان نمونه هم اکنون طرح تحقیق و تفحص از بانک قوامین تهیه شده است چراکه به طور معمول بخش زیادی از افرادی که از این بانک وام گرفته اند خانه و یا وثیقه خود را برای پرداخت اقساط وام از دست خواهند داد.
وی اضافه کرد: هر شنبه در ملاقات های عمومی خود با مردم با یک یا دو نفر مواجه می شوم که دچار این مشکل شده و برای آنها اجراییه بانک ها صادر شده است و البته طرح این موضوع بستگی به نظر مجلس دارد و نیازمند رای اکثریت هستیم.
عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: این سئوال از وزیر اقتصاد شده است که چرا بانک ها، قانون بانک مرکزی در ارتباط با اینکه نباید درصد سود بانکی از 22 درصد بیشتر باشد را رعایت نمی کنند.
وی اضافه کرد: مواردی داشته ایم که سود بانکی 27 درصد بیان شده است اما در واقعیت امر این سود در طی مراحلی برای مشتریان بانک ها 30 درصد در می آید که افراد غیرکارشناس متوجه این تفاوت نمی شوند.

عملکرد بانک ها موجب تورم و انحراف از روند اصلاح اقتصاد کشور
حاجی با بیان اینکه این کار بانک ها موجب مشکلات اقتصادی متعددی شده است، ابراز داشت: از جمله مشکلات مهم اینکه بانک ها منابع خود را در بخش تولید سرمایه گذاری نمی کنند بلکه آنها را در اختیار شرکت های متعلق به خود قرار می دهند که به امور واسطه گری اشتغال دارند که این امر موجب تورم و انحراف از روند اصلاحی اقتصاد کشور می شود.
وی افزود: نوع پرداخت سودهای بانکی موجب کاهش نقدینگی قرض الحسنه های کشور شده ضمن اینکه کارخانه داران نیز به جای تشویق شدن به امر تولید سود خود را در فروش کارخانه و قراردادن پول خود در بانک دیده اند که همه اینها از تبعات اجرای سیاست های غلط بانک ها برخلاف دستورالعمل های بانک مرکزی است.
عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس شورای اسلامی در ادامه پاسخ به سئوال خبرنگاری مبنی بر اینکه آیا نجفی گزینه پیشنهادی دولت یازدهم به مجلس به عنوان وزیر جدید علوم خواهد بود و پیش بینی وی در این ارتباط چیست، ابراز داشت: بعید می‌دانیم که نجفی از سوی دولت تدبیر و امید به عنوان وزیر جدید علوم معرفی شود بلکه به نظر می رسد علی اکبر صالحی؛ رئیس سازمان انرژی اتمی و سورنا ستاری؛ معاون رئیس جمهور از گزینه‌های مدنظر دولت برای معرفی به عنوان وزیر جدید علوم هستند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

99  ⁄  33  =