فروش گوشی‌های تقلبی با فاکتور جعلی

اگر از جمله افرادی هستند که هنگام خرید گوشی تلفن همراه کلاه سرتان رفته و گوشی تقلبی را به جای اصل خریده‌اید به این عکس دقت کنید.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،این مرد جوان به بهانه فروش گوشی‌های اصل با قیمت ارزان، گوشی‌های تقلبی را با فاکتورهای جعلی به طعمه‌هایش می‌فروخت. تحقیقات پلیس برای دستگیری این مرد از چند‌ماه پیش شروع شد. تعدادی از مالباختگان با حضور در اداره آگاهی خبر از فعالیت مردی در خیابان جمهوری دادند که گوشی‌های تقلبی را با فاکتور جعلی به‌عنوان گوشی اصل می‌فروخت.

درحالی‌که جست‌وجوی پلیس برای دستگیری این مرد شروع شده بود، 19مردادماه‌ یکی از مالباختگان در تقاطع خیابان جمهوری و حافظ، مرد کلاهبردار را دید که در حال فروش گوشی بود. او با عجله خودش را به مأموران پلیس در آن نزدیکی رساند و ماجرا را به آنها اطلاع داد. مأموران نیز در اقدام ضربتی جوان فروشنده را دستگیر کردند و وی را برای تحقیقات بیشتر در اختیار اداره چهاردهم پلیس آگاهی تهران قرار دادند.

همزمان با دستگیری این مرد، تعدادی از مالباختگان با حضور در اداره آگاهی، وی را به‌عنوان فروشنده گوشی‌های تقلبی شناسایی کردند. یکی از آنها گفت: حدودا 3‌ماه پیش برای خرید گوشی تلفن همراه به پاساژی در خیابان جمهوری رفتم. مقابل پاساژ جوانی را دیدم که با نشان دادن گوشی تلفن همراه مدعی شد که قصد فروش آن را دارد. او با نشان دادن فاکتور خرید گوشی گفت که خودش مدتی قبل آن را از یکی از مغازه‌ها خریداری کرده بود و حالا به‌دلیل نیاز مالی می‌خواهد آن را به مبلغ 400هزار تومان بفروشد.

شاکی ادامه داد: گوشی او در بازار حدود یک میلیون تومان قیمت داشت. برای همین وسوسه شدم و آن را خریدم. لحظاتی بعد وقتی گوشی را برای نصب برنامه به مغازه‌ برده‌ بودم، متوجه شدم که گوشی تقلبی است و قیمت آن 200هزار تومان است. پس از آن هر چه گشتم از جوان فروشنده اثری نبود.

درحالی‌که دیگر مالباختگان هم اظهارات مشابهی را بیان می‌کردند، متهم چاره‌ای جز اعتراف ندید و به فروش ده‌ها گوشی دست‌دوم و تقلبی به‌عنوان گوشی اصل اعتراف کرد. او گفت: پس از اینکه برای گوشی‌ها فاکتور خرید جعل می‌‌کردم سراغ مشتریان می‌رفتم و با این ادعا که مشکل مالی برایم پیش آمده و قصد فروش گوشی‌ام را دارم، آنها را فریب می‌دادم و گوشی‌ها را با فاکتور جعلی به آنها می‌فروختم.

سرهنگ ذاکر استقامتی، معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی تهران با اشاره به صدور مجوز قضایی برای انتشار عکس بدون پوشش متهم در روزنامه‌ها گفت: شاکیان احتمالی می‌توانند برای شکایت از متهم به اداره چهاردهم پلیس آگاهی تهران مراجعه کنند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

51  −    =  47