تاکید بر خفظ محیط زیست در منشور شهروندی جامعه بانک اقتصادنوین

حسن معتمدی در مراسم روز ملی یوزپلنگ آسیایی:

همزمان با روز ملی یوزپلنگ آسیایی طی مراسمی با حضور معصومه ابتکار معاون رئیس جمهور و گری لوییس هماهنگ کننده و نماینده مقیم برنامه توسعه ملل متحد در ایران از بانک اقتصادنوین قدردانی شد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،همزمان با روز ملی یوزپلنگ آسیایی و با حمایت بانک اقتصادنوین مراسم نکوداشت "محیط‌بانان برجسته و فعالان پروژه حفاظت از یوزپلنگ آسیایی" برگزار شد که در این مراسم از حمایت‌های بانک اقتصادنوین قدردانی شد.

حسن معتمدی مدیرعامل بانک اقتصادنوین در این مراسم طی سخنانی با اشاره به اهمیت حفظ منابع طبیعی و محیط زیست، گفت: بانک اقتصادنوین به عنوان یک بنگاه اقتصادی در طی سال‌های گذشته کوشیده است علاوه بر ایفای وظیفه در بازار پولی و مالی کشور، در عرصه‌های اجتماعی و فرهنگی نیز نقش موثر و تاثیرگذار ایفا کند.

وی گفت: استراتژی‌های بانک اقتصادنوین در عرصه‌های فرهنگی و اجتماعی توسط مدیریت عالی بانک تدوین و ابلاغ شده و توجه به این عرصه‌ها در دستور کار بانک اقتصادنوین قرار دارد.

وی ضمن تشریح ابعاد مسئولیت‌های اجتماعی این بانک گفت: بخش از این مسئولیت‌ها در عرصه انسانی ایفا می‌گردد که ساخت مدرسه در مناطق محروم و کمک به خیریه‌ها از آن جمله است. علاوه بر این بانک اقتصادنوین برای نخستین بار در نظام بانکی کشور منشور شهروندی خانوداه بزرگ بانک اقتصادنوین را تدوین کرد که این کتاب حاوی کدهای رفتاری کارکنان بانک اقتصادنوین است. این کدهای رفتاری در راستای جنبه اخلاقی مسئولیت‌های اجتماعی بانک اقتصادنوین طراحی شده است.

وی گفت: برخی از این کدهای رفتاری به وظایف همکاران بانک اقتصادنوین نسبت به طبیعت و محیط زیست تاکید دارد.

معتمدی همچنین بااشاره به اینکه بانک اقتصادنوین به لحاظ فرآیندی نیز به مسئولیت‌های اجتماعی توجه دارد، گفت: تراکنش‌های غیرحضور بانک به 85 درصد رسیده است که این عدد خصوصا در شهرهای بزرگ بیانگر کاهش لزوم ترددهای شهری است که این موضوع از جنبه‌های ملی قابل توجه است.
مدیرعامل بانک اقتصادنوین اظهار داشت: علاوه بر این بانک در پروژه‌های اعتبارسنجی مشتریان بر جنبه‌های زیست محیطی پروژه‌ها نیز تاکید دارد.

لازم به ذکر است در مراسم بزرگداشت روز ملی یوزپلنگ آسیایی دکتر معصومه ابتکار معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط‌ زیست نیز با تاکید بر ضرورت همکاری سازمان مدیریت بحران با سازمان محیط‌ زیست برای کنترل مخاطرات طبیعی گفت: مسئله حفاظت از یوزپلنگ آسیایی موضوع جهانی است.

وی با تاکید بر ضرورت افزایش تجهیزات مدرن، توانمندسازی محیط‌ بانان و آموزش‌ها در این بخش افزود: در این زمینه تلاش‌ها به مرحله‌ای رسیده و موجودیت مناطق بر اساس مطالعاتی که در گذشته صورت گرفته بود آغاز شده است.

ابتکار بر افزایش همکاری آحاد جامعه، سازمان‌های مردم‌ نهاد، رسانه‌ها، جامعه دانشگاهیان و جامعه بین‌المللی برای حفظ و حراست از محیط‌ زیست تاکید کرد و گفت: پیرامون این همکاری‌ها نه تنها باید از انقراض یوز جلوگیری شود بلکه باید گونه‌های دیگر در معرض خطر و همچنین مناطقی مانند تالاب‌ها، دریاچه ارومیه، تالاب هامون و سایر مناطق ارزشمند نیز حفظ و حراست شود.

"گری لوییس" هماهنگ کننده مقیم سازمان ملل متحد و نماینده مقیم برنامه توسعه ملل متحد در جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه هم‌ اکنون شمار یوزپلنگ آسیایی به کمتر از 100 قلاده رسیده است، گفت: امروز ببر مازندران و شیر ایرانی را فقط می‌توان در مجسمه‌ها و عکس‌های رنگ‌باخته شناخت.
وی با تاکید بر اینکه هنوز برای نجات یوزپلنگ آسیایی خیلی دیر نشده است، ابراز داشت: بر این باور هستیم که کاهش این موجودات زیبا و بی‌همتا می‌تواند متوقف شده باشد و احتمال آن می‌رود که شمار آنان دوباره رو به افزایش باشد واین خبر بسیار خوبی است.

لوییس اظهار داشت: هم‌ اکنون بسیاری از دانشگاهیان، دوستداران محیط‌ زیست در سازمان مردم ‌نهاد، حامیان تجاری و محیط‌بانان در تلاش هستند که یوزپلنگ آسیایی را از گزندها مصون نگه دارند و ما از آنان هم قدردانی می‌کنیم.

وی گفت: اقداماتی که اغلب مجریانشان در معرض مخاطرات شخصی بسیار قرار می‌دهد به طوری که خطر شلیک از سوی شکارچیان غیرقانونی وجود دارد و این تهدیدی بیهوده نیست.

وی با بیان اینکه محیط‌بانان ایران قهرمان هستند ابراز داشت: با فعالیت آنان تنوع زیستی به طور مستقیم حفاظت شده و راه به سوی آینده‌ای پایدار هموار می‌شود

در ادامه این مراسم، رئیس سازمان محیط‌زیست به همراه گری‌ لوئیس از 5 تن از محیط‌‌بانان و همچنین سازمان‌های مردم‌ نهاد، دانشگاهیان با اهدای جوایز تقدیر کردند.

بانک اقتصادنوین نیز به عنوان حامی برگزاری مراسم نکوداشت محیط بانان برجسته و فعالان پروژه حفاظت از یوزپلنگ آسیایی با اهدای هدایایی از محیط‌بانان برگزیده قدردانی کرد علاوه بر این با موافقت مدیرعامل بانک اقتصادنوین مقرر شد برای این محیط‌بانان حسابی در بانک اقتصادنوین افتتاح گردد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

51  −  42  =