بازار موسیقی در انتظار شوکی بزرگ

بازار فروش آثار موسیقایی کشورمان بعد از شوک مثبتی که آلبوم «نه فرشته ام نه شیطان» به آن وارد کرد فعلا در شرایط ایستا به سر می برد و باید منتظر یک اتفاق جدید در این حوزه بود.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، از مهر: بازار فروش آثار موسیقایی کشورمان بعد از شوک مثبتی که آلبوم «نه فرشته ام نه شیطان» به آن وارد کرد فعلا در شرایط ایستا به سر می برد و باید منتظر یک اتفاق جدید در این حوزه بود.

بازار فروش آثار موسیقایی کشورمان فعلا شاهد یک پدیده پرفروش نیست و به نظر می آید با توجه به پایین آمدن سطح کیفی اکثر آثار موسیقایی به ویژه در حوزه پاپ بتوان شاهد افت در فروش آلبوم‌ها بود.

خوانندگان ستاره همچنان با برپایی کنسرت های زنده تهران و شهرستان در همه حوزه‌ها عمده توجه خود را به این برنامه‌های زنده و بعضا انتشار تک آهنگ ها معطوف کرده اند به امید اینکه شاید ابر و باد و ماه و خورشید و فلک دست به دست هم دهند تا اتفاق جدیدی در کارنامه کاری آنها رقم بخورد؛ اتفاقی که به دلیل تغییر ساختار شنیداری مخاطب و البته تنبلی برخی خوانندگان برای خلق آثار بدیع و البته برگرفته از اصول آهنگسازی و تنظیم به ویژه در حوزه موسیقی پاپ امری بعید و دور از ذهن به نظر می‌آید.

به هر ترتیب مرداد ماه امسال آلبوم هایی بودند که در شرایط نابسامان تولید و عرضه آثار فرهنگی هنری فروش نسبتا بهتری نسبت به سایر آلبوم های موسیقایی داشتند.

در حوزه موسیقی سنتی آلبوم تازه انتشار یافته «آرایش غلیظ» به آهنگسازی سهراب پورناظری و خوانندگی همایون شجریان که طی ماههای اخیر حضور پررنگی در رسانه ها، نشست های خبری و البته اجراهای زنده دارند به دلیل ساختار متفاوتی که در حوزه آهنگسازی، تنظیم، تلفیق با موسیقی غربی و البته خوانندگی آواز ایرانی داشته از فروش نسبتا خوبی برخوردار بوده است؛ گرچه نمی‌توان پیش‌بینی کرد این استقبال ادامه داشته باشد.

این آلبوم موسیقایی به نوعی موسیقی متن فیلم «آرایش غلیظ» ساخته حمید نعمت الله است که قرار است طی روزهای آینده اکران عمومی شود.
 

بازار
 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

61  −  53  =