سامسونگ اتهام به‌کارگیری کودکان را رد کرد

سامسونگ ادعای به‌کارگیری کودکان را در شرکت تامین قطعات خود در چین رد کرد و در عین حال تاکید می‏کند که اگر تحقیقات ثابت کند که این تامین‏کننده دست به استخدام غیرقانونی کودکان زده‏ است، سامسونگ رابطه خود را با آن به‌طور دائم متوقف خواهد کرد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،از دنیای‌اقتصاد سامسونگ ادعای به‌کارگیری کودکان را در شرکت تامین قطعات خود در چین رد کرد و در عین حال تاکید می‏کند که اگر تحقیقات ثابت کند که این تامین‏کننده دست به استخدام غیرقانونی کودکان زده‏ است، سامسونگ رابطه خود را با آن به‌طور دائم متوقف خواهد کرد.
انتشار این اطلاعیه به دنبال گزارش سازمان نظارت بر کار چین منتشر می‏شود که اعلام کرده یک شرکت چینی تامین‏کننده قطعات سخت‏افزاری سامسونگ و لنوو از نیروی کار زیر سن قانونی استفاده می‏کند. بر این اساس سامسونگ از سال 2013 تا به‏حال شرکت دانگوان شینیانگ الکترونیک را طی سه مرحله مورد بازرسی قرار داده بود که آخرین آنها در تاریخ 25 ژوئن انجام شد. در این بازرسی‏ها هیچ موردی از به‏کارگیری کودکان در این مجتمع صنعتی مشاهده نشد.سامسونگ تاکید کرده است که اگر تحقیقات ثابت کند که این تامین‏کننده دست به استخدام غیر قانونی کودکان زده‏ است، سامسونگ رابطه خود را با این تامین‏کننده به‌طور دائم متوقف خواهد کرد. اما در آخرین گزارش China Labor Watch ادعا شده که بیش از 10 کودک در کارخانه یاد شده مشغول به‌کار بوده‌اند و تحقیقی که در فاصله زمانی ماه‏های جولای تا آگوست صورت گرفته این مساله را ثابت می‌کند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ×  4  =  28