هشدار درباره اعتیاد به موبایل

درحالی‌که استفاده از گوشی‏های موبایل این روزها همه‏گیر شده کارشناسان درباره وابستگی شدید و اعتیاد به این دستگاه‏ها هشدار می‏دهند. براساس تحقیقاتی که به تازگی درباره استفاده زنان و مردان از گوشی‏های هوشمند شده، زنان بیش از مردان به گوشی‏های موبایل وابسته‏اند. بر این اساس گفته می‏شود تقریبا 60 درصد دانشجویان به گوشی‏های موبایل اعتیاد دارند و در صورت نداشتن گوشی موبایل مضطرب و آشفته می‏شوند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،درحالی‌که استفاده از گوشی‏های موبایل این روزها همه‏گیر شده کارشناسان درباره وابستگی شدید و اعتیاد به این دستگاه‏ها هشدار می‏دهند. براساس تحقیقاتی که به تازگی درباره استفاده زنان و مردان از گوشی‏های هوشمند شده، زنان بیش از مردان به گوشی‏های موبایل وابسته‏اند. بر این اساس گفته می‏شود تقریبا 60 درصد دانشجویان به گوشی‏های موبایل اعتیاد دارند و در صورت نداشتن گوشی موبایل مضطرب و آشفته می‏شوند.
براساس این تحقیقات کاربران بیشترین زمان خود را برای چت کردن با گوشی‏های موبایل صرف می‏کنند. بر این اساس مشخص شده که 6/94 دقیقه از کل روز به چت و رد و بدل کردن پیام می‏گذرد، 5/48 دقیقه برای ارسال ایمیل، 6/38 دقیقه چک کردن فیس‌بوک، 4/34 دقیقه برای وبگردی و 9/26 دقیقه برای گوش دادن به موسیقی صرف می‏شود.
این تحقیقات مشخص کرده که زنان زمان بیشتری را برای استفاده از گوشی‏های موبایل صرف می‏کنند، این در حالی است که مردان زمان بیشتری از روز را صرف استفاده از فناوری می‏کنند. همچنین مشخص شده زنان گوشی‏های موبایل را برای ارتباط اجتماعی مثل چت کردن و ارسال و دریافت ایمیل مورد استفاده قرار می‏دهند و به روابط و مکالمه علاقه زیادی دارند.
این در حالی است که مردان بیشتر برای سرگرمی از این دستگاه‏ها استفاده می‏کنند. مردان اغلب از گوشی‏های موبایل برای دسترسی به شبکه‏های اجتماعی همچون فیس‌بوک، اینستاگرام و توییتر استفاده می‏کنند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

46  −  37  =