واکنش ایران به شکسته شدن محاصره آمرلی

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان شکسته شدن محاصره شهر مقاوم آمرلی پس از قریب دو ماه محاصره ناجوانمردانه آن توسط تروریست‌ها را، به آحاد ملت بزرگ عراق، مرجعیت عظام، دولت و نیروهای مسلح این کشور تبریک گفت.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، از ایسنا: سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان شکسته شدن محاصره شهر مقاوم آمرلی پس از قریب دو ماه محاصره ناجوانمردانه آن توسط تروریست‌ها را، به آحاد ملت بزرگ عراق، مرجعیت عظام، دولت و نیروهای مسلح این کشور تبریک گفت.

مرضیه افخم مقاومت آمرلی را نماد پیروزی ملت عراق در مقابله با تروریست‌های تکفیری – بعثی از یک سو و نماد رسوایی مدعیان حقوق بشر از سوی دیگر توصیف کرد و افزود: سکوت دو ماهه کشورهای مدعی حقوق بشر در برابر فاجعه محاصره دو ماهه هزاران شهروند بی‌گناه آمرلی، صداقت این مدعیان را بار دیگر در معرض قضاوت افکار عمومی جهان قرار داده است.

او اظهار اطمینان کرد که پیروزی آمرلی روح مقاومت را در عراق بیش از پیش تقویت خواهد کرد و پیروزی‌های بزرگ‌تری را در مقابله با تروریسم بعثی – تکفیری و حامیان آن‌ها رقم خواهد زد.

ارتش عراق روز یک‌شنبه طی عملیات خود موفق شد محاصره منطقه آمرلی را پایان داده و شهر سلیمان بیک را کاملا تحت کنترل خود درآورد.

شبکه خبری اسکای نیوز عربی گزارش داد که ارتش عراق توانسته است شهر سلیمان بیک را کاملا تحت کنترل خود درآورد.

یک منبع امنیتی در وزارت کشور عراق در این خصوص اعلام کرد: نیروهای امنیتی توانستند شهر سلیمان بیک را از دست اعضای داعش بیرون بیاورند.

این منبع که خواست نامش فاش نشود،‌ تاکید کرد که آزادسازی سلیمان بیک پس از درگیری‌های شدید با اعضای داعش صورت گرفت و تلفات بسیاری به اعضای داعش در هنگام آزادسازی مناطقه این شهر، وارد شد.

همزمان، جاسم محمد جعفر، یک مقام ترکمانی از شکسته شدن محاصره منطقه آمرلی و اطراف آن خبر داد.

جعفر افزود: این نیروها اقدام به تامین امنیت مسیر ارتباطی میان بغداد و کرکوک خواهند کرد و طرحی از چهار محور برای تامین امنیت منطقه و باز کردن مسیر اجرا خواهد شد.

خبرگزاری فرانسه به نقل از عبدالامیر الزیدی، فرمانده عملیات دجله گزارش داد که این عملیات با کمک جنگنده‌ها آغاز شد و اعضای داعش در حال فرار و نیروهای ما در حال پیشروی هستند.

از سوی دیگر، کریم ملا شکور، مسوول سازماندهی اتحادیه میهنی کردستان در منطقه طوز کریم اعلام کرد که این نیروها توانستند وارد روستای ینکجه شوند و آن‌ها در حال درگیری‌های شدیدی با اعضای داعش هستند.

روز شنبه ارتش عراق با جنگنده و توپخانه سه روستا را در اطراف آمرلی واقع در استان صلاح الدین هدف قرار داد و به پایگاه‌های داعش حمله کرد.

ارتش عراق روز شنبه با پشتیبانی گروه‌های مسلح شیعه و کرد و با حمایت حملات هوایی آمریکا، عملیات گسترده‌ای را برای پایان دادن به محاصره این شهر آغاز کرد.

آمرلی محل سکونت حدود 15 هزار نفر از اقلیت ترکمان عراق است که شیعه مذهب هستند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ×  5  =  30