این زن جایگزین اشتون شد

رهبران کشورهای عضو اتحادیه اروپا فدریکا موگرینی را جایگزین کاترین اشتون، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا کردند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،موگرینی 41 ساله از ماه فوریه وزیر امور خارجه ایتالیا بوده است.

اعضای اتحادیه اروپا روز شنبه در نشست خود در بروکسل دونالد توسک را هم به عنوان رئیس شورای اروپا انتخاب کردند. او هم‌اکنون نخست‌وزیر لهستان است.

ماه میلادی گذشته اعضای اتحادیه اروپا نتوانستند بر سر انتخاب موگرینی به عنوان جانشین اشتون به توافق برسند. مخالفان انتصاب او می‌گفتند که این سیاستمدار ایتالیایی کم‌تجربه است و نسبت به روسیه مواضع نرمی دارد.

اما نخست‌وزیر ایتالیا برای انتخاب موگرینی رایزنی گسترده‌ای کرد و مارتین شولتز، رئیس پارلمان اروپا پیش از آغاز نشست بروکسل به گرمی از خانم موگرینی تعریف کرد و خود را یکی از "طرفداران" این سیاستمدار خواند.

هرمان ون رمپوی، رئیس کنونی شورای اروپا خبر انتصاب‌های جدید را در توییتر اعلام کرد.

به گزارش بی.بی.سی، این دو نفر از اواخر سال جاری میلادی فعالیت‌هایشان را در سمت‌های جدید خود در اتحادیه اروپا آغاز خواهند کرد.

کاترین اشتون، سیاستمدار انگلیسی فعالیت خود را به عنوان مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا از سال 2009 میلادی آغاز کرد و دوره فعالیتش در این سمت در ماه اکتبر به پایان می‌رسد. او رئیس هیات مذاکره‌کننده 1+5 در گفت‌وگوهای هسته‌ای با ایران است.

طبق آخرین توافق مذاکره‌کنندگان ایران و 1+5 مهلت دو طرف برای رسیدن به توافق تا 24 نوامبر تمدید شده است و انتظار می‌رود در دور آتی مذاکرات هم اشتون همچنان هدایت گروه مذاکره‌کننده 1+5 را به عهده داشته باشد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

50  +    =  51