ارائه خدمات بانکی مشتری‌محور در هرکجا و هر کانالی/بودجه ۱۵۰میلیارد دلاریIT

اولویت اصلی مدیران عامل در سال 2018

اولویت اصلی مدیران عامل، ارائه خدمات بانکی مشتری‌محور آن هم به گونه‌ای است که مشتری‌ها بتوانند در هر زمان، هر کجا و با استفاده از هر دستگاه و ابزاری، به حساب‌های خود دسترسی داشته باشند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،از ملی انفورماتیک به نقل از پایگاه خبری فاین‌اکسترا،در چهار سال آینده بودجه اختصاص یافته به بخش IT بانک‌ها، با دست یافتن به رشد 19.9 درصدی، به 150 میلیارد دلار بالغ خواهد شد.
 

شرکت تحلیلگر Ovum با بیان این مطلب، افزود چنین بودجه‌ای عمدتاً برای توسعه پلتفرم‌های یکپارچه و زیرساخت‌های موسوم به growth-supporting، به ویژه در بازارهای اشباع‌شده (mature markets) صرف خواهد شد.

 
ب  Ovum پیش‌بینی کرده افزایش تمرکز بر کانال‌های بانکداری دیجیتالی، در کنار تغییر و دگردیسی شعبات بانکی باعث خواهد شد سرمایه‌گذاری در حوزه فناوری اطلاعات به ویژه در کشورهایی که صنعت بانکداری آنها کمتر توسعه یافته است، با جهش همراه باشد.

بر این اساس انتظار می‌رود بین سال‌های 2014 تا 2018، بودجه اختصاص یافته به بخش IT بانکداری خرد، 4.3 درصد رشد داشته باشد.

بانکداری خرد (Retail Banking) به ارائه مستقیم خدمات از سوی بانک به افراد گفته می‌شود. بیشترین سرمایه‌گذاری در این خصوص از آن کشورهای آمریکای شمالی خواهد بود. در سال 2018 این کشورها بالغ بر 58.5 میلیارد دلار به این امر اختصاص خواهند داد. در کشورهای اروپایی و آسیایی، این میزان به ترتیب 47 و 32.3 میلیارد دلار خواهد بود. همچنین پیش‌بینی می‌شود میزان رشد بودجه مزبور در خاورمیانه و کشورهای آفریقایی بالغ بر 6.2 درصد باشد.

Kieran Hines یکی از مدیران Ovum در این خصوص گفت اولویت اصلی مدیران عامل، ارائه خدمات بانکی مشتری‌محور آن هم به گونه‌ای است که مشتری‌ها بتوانند در هر زمان، هر کجا و با استفاده از هر دستگاه و ابزاری، به حساب‌های خود دسترسی داشته باشند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

4  ×  6  =