سبلان از زباله پاکسازی شد

با حضور تشکل غیر دولتی، علاقمندان به محیط زیست و انجمن کوهنوردان اردبیل همایش پاکسازی منطقه گردشگری و ثبت شده کوه سبلان از پناهگاه شمال شرقی تا قله برگزار و بالغ بر 1.5 تن زباله از این محدوده جمع آوری شد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، از مهر، این همایش شنبه با حضور جمعی از کوهنوردان اردبیل و با هدف ترویج فرهنگ اهمیت به محیط زیست و داشتن فضای پاک و عاری از هر نوع زباله برگزار شد.

در این همایش کوهنوردان حاضر طی نیم روز بالغ بر یک و نیم تن زباله از منطقه گردشگری و اثر ملی کوه سبلان که بتازگی برای ثبت جهانی آن نیز تلاش می شود، جمع آوری کردند.

رئیس انجمن کوهنوردان اردبیل در حاشیه ایم همایش در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار مهر گفت: این همایش برای نخستین بار توسط  یک صنف کوهنوردی و به صورت خود جوش با شعار "سبلان پاک" با هدف ترویج فرهنگ پاکسازی محیط های گردشگری و مبارزه با هر نوع آلودگی زیست محیطی برگزار شد.

نیما شاه محمدی با بیان اینکه در این همایش قرار بود گروه های بیشتری از کوهنوردان و علاقمندان به محیط زیست حضور داشته باشند، افزود: به دلیل عدم حمایت مسئولان استانی، کار پاکسازی کوه سبلان تنها با شرکت 12 نفر از کوهنوردان و چند نفر از کارکنان محیط زیست شهرستان مشگین شهر ارجا شد.

data-src=http://cdn.asriran.com/files/fa/news/1393/6/8/379598_794.jpg

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

46  −  43  =