وزیر خارجه فنلاند به تهران و شیراز سفر می‌کند

وزیر خارجه فنلاند در سفری دوجانبه پس از انجام دیدارها و تماس‌هایش با مقامات عالی‌رتبه ایران در تهران به شیراز سفر کرده و از آرامگاه‌های سعدی، حافظ و تخت جمشید و دیگر اماکن دیدنی این شهر بازدید می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،ارکی تیومیویا، وزیر خارجه فنلاند در راس هیاتی بلندپایه امشب وارد تهران می‌شود. سفر رسمی او از فردا شروع می‌شود و در همین راستا با محمد جواد ظریف همتای ایرانی‌اش و دیگر مقامات دیدار و گفت‌وگو می‌کند.

سید رسول موسوی، سفیر ایران در هلسینکی در صفحه خود در فیس بوک با اشاره به سفر وزیر امور خارجه فنلاند به تهران، به نکته جالبی اشاره کرده و می‌نویسد: وی در جوانی یکی از مخالفان سرسخت محمدرضا شاه بوده و 44 سال پیش زمانی‌که محمدرضا پهلوی به فنلاند آمد وی در صف مقدم تظاهرکنندگان علیه او حضور داشت. در سال 1970 یعنی 9 سال قبل از پیروزی انقلاب اسلامی وی تظاهراتی را علیه سفر شاه به فنلاند ترتیب داده و علیه سفر شاه به این کشور مصاحبه‌ای را ترتیب داده است.

وزیر خارجه فنلاند دهمین وزیر خارجه اروپایی است که از یک سال گذشته تاکنون به ایران سفر کرده است. پیش از وی وزیر خارجه لوکزامبورگ برای دیدار و گفت‌وگو با مقامات ایرانی به تهران سفر کرده بود. هم‌چنین قرار است در روزهای آینده وزیران خارجه دانمارک و اسلواکی به تهران سفر کنند و هم‌چنین وزیر امورخارجه کشورمان نیز در روزهای آتی به بلژیک، لوکزامبورک و ایتالیا سفر می‌کند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

63  +    =  69