تحریم های جدید آمریکا علیه ایران

رسانه های خارجی از تحریم های جدید آمریکا علیه ایران خبر دادند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،آمریکا روز گذشته اعلام کرد که تحریم های جدیدی را علیه ایران اتخاذ کرده است. این تحریم ها شامل افراد، شرکت ها و موسساتی می شود که مرتبط با برنامه هسته ای ایران هستند.

به گزارش مهر به نقل از روسیا الیوم، وزارتخانه های خارجه و خزانه داری آمریکا در عین حال در بیانیه ای اعلام کردند که به راه حل دیپلماسی برای حل و فصل پرونده هسته ای ایران از طریق مذاکره میان ایران و کشورهای بزرگ ادامه خواهند داد.

در این بیانیه آمده است: تحریم ها شامل افراد و سازمان هایی است که تحت نظارت تهران فعالیت می کنند و در برنامه هسته ای و موشکی مشارکت دارند و هدفشان کمک به فرار از تحریم های بین المللی است.

براساس بیانیه‌ای که در سایت وزارت خزانه داری آمریکا قرار گرفته است 8 شخصیت به همراه 20 شرکت و موسسه مالی از جمله 6 نفتکش در لیست جدید تحریم‌ها قرار گرفته‌اند.

بانک آسیا، شرکت پشتیبانی هوانوردی آسیا، خطوط هوایی کاسپین، بانک قرض الحسنه رسالت، بانک قوامین، موسسه مالی «گلدن تکس»، شرکت جهان تک رویان پارس، بانک خاورمیانه، بانک بین المللی کیش، شرکت ماندگار بسپار کیمیا، خطوط هوایی معراج، موسسه علوم هسته ای و تحقیقات فناوری، شرکت سازه مرکب و سازمان نوآوری و تحقیقات دفاعی از جمله شرکت‌هایی هستند که به لیست جدید تحریم‌های وزارت خزانه داری اضافه شده‌اند.

کایتلین هایدن سخنگوی شورای امنیت ملی در این رابطه گفت: این تحریم ها تاثیری بر پایبندی واشنگتن به همکاری با شرکای خود در گروه 1+5 برای دستیابی به راه حل فراگیر در موضوع حل و فصل برنامه هسته ای ایران ندارد.

در همین راستا سامانتا پاور، نماینده آمریکا در سازمان ملل در توئیتر خود مدعی شده است که تحریم‌های جدید آمریکا علیه برخی اشخاص و شرکت‌های منافاتی با توافق موقت ژنو، امضا شده در تاریخ سوم آذرماه سال گذشته بین ایران و گروه 1+5 ندارند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

2  ×    =  16