خانم های ساپورت پوش بدانند!

هرچه جذب‌تر بهتر؛ این چیزی است که در سال‌های اخیر به‌عنوان مد رایج شناخته می‌شود. چندسالی است پوشیدن شلوارهای چسبان به مد رایج تبدیل شده‌است و پای ساپورت‌ها هم به میان آمده است.

مجله سیب سبز: هرچه جذب‌تر بهتر؛ این چیزی است که در سال‌های اخیر به‌عنوان مد رایج شناخته می‌شود. چندسالی است پوشیدن شلوارهای چسبان به مد رایج تبدیل شده‌است و پای ساپورت‌ها هم به میان آمده است. ساپورت‌هایی که به دلیل ضخامت‌شان پاها را نمایش نمی‌دادند و به همین دلیل از مهمانی‌های زنانه به خیابان‌ها وارد شدند. اینکه صاحب‌نظران حوزه مد از ساپورت‌ها چه می‌گویند و نمایندگان مجلس چه نظری درمورد این پوشش دارند، موضوع مطلب ما نیست. در این صفحات نظر کارشناسان پوست، زنان و گوارش را درمورد مشکلاتی که ساپورت‌پوشی با خود به همراه می‌آورد، پرسیدیم. اگر شما هم طرفدار این نیمچه شلوارهای چسبان هستید، بد نیست در ادامه این مطلب با مشکلاتی که ممکن است گریبان‌تان را بگیرد، آشنا شوید.

به پوست‌تان خون نمی‌رسد

خون در سلامت و بیماری یا حتی در مرگ و زندگی شما نقش اصلی را ایفا می‌کند و اگر به هر دلیلی خون‌رسانی در بدن‌تان درست انجام نشود، خطر جدی متوجه سلامت‌تان خواهد شد. گرچه در بسیاری موارد، اختلال‌های درونی بدن روند خون‌رسانی را دچار مشکل می‌کند، اما نمی‌توان انکار کرد که انتخاب لباس‌های شما هم بر این موضوع تاثیری قابل توجه می‌گذارد. لباس‌های تنگ خون‌رسانی به پوست را کاهش می‌دهند و بیشتر از آنچه تصور می‌کنید به بافت‌های زیرین بدن‌تان آسیب می‌رسانند. وقتی شلوار تنگ یا ساپورت می‌پوشید، این بافت‌های زیرین در بدن‌تان دچار آسیب‌های جدی می‌شوند، اما نشانه این آسیب‌دیدگی‌ها خیلی زود آشکار نمی‌شود. شاید همین تاخیر در بروز نشانه‌ها، باعث شود مدت بیشتری از این لباس‌ها استفاده کنید و فرصت درمان به‌موقع مشکلات ایجاد شده را از شما بگیرد.

اعصاب‌تان آسیب می‌بیند

اعصاب در تمام قسمت‌های بدن شما حضور دارد و کوچک‌ترین اشتباهات شما می‌تواند به آنها آسیبی جدی وارد کند. اعصاب پوست قسمت‌های زیرین بدن بر اثر پوشیدن شلوار تنگ و ساپورت آسیب می‌بیند اما چون علامت آسیب‌دیدگی مخفی است، شما متوجه این آسیب‌دیدگی نخواهید شد. بی‌خبر ماندن از آسیب‌دیدگی‌ها و نادیده گرفتن آنها شدت مشکلات را بیشتر می‌کند. کسانی که مدام از ساپورت و شلوارهای تنگ استفاده می‌کنند، بعد از مدت نسبتا طولانی بعضی نواحی پوست‌شان گزگز کرده و به مرور وسعت و شدت این نشانه‌ها گسترش پیدا می‌کند. یک نوع عارضه عصبی به نام meralgia paresthetica وجود دارد که زخم یا ضایعه پوستی ایجاد نمی‌کند اما قسمت ران پا را دچار درد می‌کند و عجیب نیست اگر ساپورت‌پوش‌ها بعد از چند سال مجبور به تحمل این درد شوند.
 

راهنمای

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

14  ⁄  2  =