پیوست فرهنگی موبایل برای رئیس‌جمهور فرستاده شد

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در واکنش به نظر آیت الله مکارم شیرازی درباره خدمات نسل سوم موبایل گفت: از همین جا به حضور ایشان و مراجع بزرگوار و متدین اعلام کنیم که موضوع فرهنگ و اخلاق هم در نسل سوم به بالاتر و بقیه موارد جزء دغدغه های اصلی ما و همکاران ما است، برای همین پیوست فرهنگی تهیه و برای رئیس جمهور فرستاده شده است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،از مهر، دکتر واعظی صبح امروز در همایش چشم انداز وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در سال دوم دولت تدبیر و امید و اعطای مجوز ارتقای پروانه شرکت خدمات به نسل سوم و بالاتر با گرامیداشت هفته دولت و یاد شهیدان رجایی و باهنر گفت: آقای مکارم شیرازی روز گذشته در مورد ارایه مجوز نسل سه به اپراتورها صحبت هایی کردند و نگرانی هایی داشتند، علاقه‌مند هستیم از همین جا به حضور ایشان و مراجع بزرگوار و متدین اعلام کنیم که موضوع فرهنگ و اخلاق هم در نسل سوم به بالاتر و بقیه موارد جزء دغدغه های اصلی ما و همکاران ما است. برای همین پیوست فرهنگی تهیه شده و به رئیس جمهور فرستاده شده و اکنون در دستور کار است و مراحل خود را طی می‌کند.

ممنوعیت برخی فعالیتها در خدمات 3G

وی ادامه داد: ما در مذاکراتی که با اپراتورها داشتیم قرار گذاشتیم تا زمانی که این پیوست فرهنگی به تصویب مراجع ذیربط خود نرسد، ما آن دسته از فعالیت هایی را که نمی توانیم نظارت داشته باشیم ممنوع باشد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ادامه داد: سیاست ما این است که همانند 2 سال گذشته که رایتل برای نسل سه خدمت رسانی کرد و بخش ارسال ویدئو و ارتباط تصویری را مسدود کرده ایم تا زمانی که پیوست فرهنگی به تصویب برسد مسدود است از دو اپراتور دیگر نیز امضا گرفته ایم که در ارایه مجوز نسل سه این ملاحظات نیز رعایت شود و بخش هایی را که نمی توانیم نظارت کنیم مسدود کرده ایم.

وی ادامه داد: من از مراجع گرانقدر آیت الله مکارم شیرازی تشکر می کنم و دغدغه های ایشان دغدغه های ما نیز در وزارت ارتباطات است.

وی ادامه داد: مسایل اخلاقی اولویت کاری ما است تا زمانی که پیوست فرهنگی تهیه شود ما چیزی غیر از آن چه در دو سال گذشته رایتل خدمات رسانی کرده است چیز جدیدی نخواهیم داشت.

اطمینان خاطر به آیت الله مکارم شیرازی

واعظی ضمن تشکر از آیت الله مکارم شیرازی که نسبت به مسایل فرهنگی و اخلاقی دغدغه داشتند، گفت: من به ایشان اطمینان خاطر می دهم که مسایل فرهنگی و اخلاقی مورد توجه همه ما در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات است.

وی به برنامه هایی که طی یک سال آینده اجرا خواهد شد اشاره کرد و گفت: ما سعی کردیم یک همکاری و وفاق بین اپراتورها و شرکت ها به وجود آوریم و روز به روز همکاری و همدلی بین شرکتها، اپراتورها و بخش خصوصی را بیشتر کنیم و این سیاستی است که ما آن را دنبال می کنیم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از دیگر برنامه های سال دوم وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات را ایجاد شورایی برای کار کردن روی برنامه 5 ساله ششم عنوان کرد.

وی در ادامه به نظارت بر فرکانس ها اشاره کرد و افزود: فکر می کنیم فرکانس ها بسیار با ارزش و با اهمیت هستند و در کشور ما و جهان به خاطر زیاد شدن فعالیت کمیاب می‌شوند بر همین اساس باید بر فرکانس و شماره گذاری نظارت بیشتری صورت گیرد تا بتوانیم از آن بهتر بهره برداری کنیم.

واعظی ادامه داد: گذر از ای پی 4 به 6 که یک تحول بزرگ است جزو برنامه ما در یک سال آینده است.

وی افزود: ما به دنبال این هستیم که پروانه های جدیدی با توجه به ساماندهی بازار برای مخابرات، پست و فناوری اطلاعات داشته باشیم و با این پروانه های جدید خدمات جدیدی به مردم عرضه کنیم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: بحث اشتغالزایی از اهداف دیگر ما است. با توجه به این که به دولت تعهد داده ایم اشتغال ایجاد کنیم در همین زمینه برنامه هایی خواهیم داشت.

وی ادامه داد: کاری که انجام داده ایم و در حال جواب دادن است تحول در پست است. ما اعتقادمان این است پست ما از یک ظرفیت بالا در سراسر کشور برخوردار است. پست می تواند در خدمت رسانی به مردم متحول شود و با مثلث آی تی، پست و مالی ما می توانیم تحویل خوبی در پست ایجاد کنیم.

واعظی در ادامه به پست بانک اشاره کرد و افزود: باید یک سیاست گذاری جدی در این زمینه داشته باشیم به ویژه این که پست بانک می تواند مناطق محروم، روستاها و مناطق مرزی کمتر توسعه یافته را هدف قرار دهد و ایجاد اشتغال روستایی و ارایه وام به روستائیان، حمایت از کشاورزی و صنایع دستی می تواند جزو برنامه های پست بانکها قرار گیرد.

بردن اینترنت به روستاها

وی ادامه داد: مناطق محروم مرزی توسعه نیافته جزو اولویت های ما هستند در ایجاد اینترنت و بردن اینترنت به روستا در برنامه امسال ما قرار دارد.

ارائه خدمات شبکه ملی اطلاعات به مردم تا پایان سال 94

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به شبکه ملی اطلاعات اشاره کرد و گفت: راه اندازی شبکه ملی اطلاعات از اولویت های جدی ما است و ما هرگونه امکاناتی که لازم باشد را در این زمینه ایجاد می کنیم که تا پایان سال 94 شبکه ملی اطلاعات به نوعی بتواند به مردم خدمات ارایه دهد و اواخر هفته آینده ممکن است بتوانیم یکی از مراکز استانها را اعلام کنیم که به عنوان پایلوت شبکه ملی اطلاعات انتخاب شده که هم تولید محتوا دارد و هم مردم از آن استفاده می‌کنند.

وی ادامه داد: توسعه زیرساخت کشور از دیگر برنامه های جدی ما در سال جاری است. ما معتقدیم که زیرساخت کشور با عقب ماندگی مواجه است که در این زمینه باید فعالیت های بیشتری صورت گیرد.

واعظی در ادامه به استفاده از محصولات داخلی اشاره کرد و گفت: ما پروژه های را تعریف کردیم به عنوان پروژه توانا که آن را در شبکه سراسری کشور ادامه دهیم و اولین خط آن در روز جهانی ارتباطات توسط رئیس جمهور که خط تهران و اصفهان بود افتتاح شد و به خوبی کار کرده است و برنامه ما این است که در آینده شبکه هایی با استفاده از تجهیزات و محصولات داخلی داشته باشیم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در ادامه به بحث اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و افزود: نباید به این بحث به صورت تبلیغاتی و تشریفاتی نگاه شود. همان زمان که رهبر معظم انقلاب این مساله را مطرح کردند کمیته ای ایجاد شد که بندهایی که مربوط به ای سی تی می شد را اصلاح کرده و شروع به فعالیت در آن زمینه کردیم و اکنون نیز ما از مدیران خود می خواهیم که در این زمینه جدی تر وارد شوند.

وی در ادامه خطاب به بخش خصوصی گفت: درست است که بخش خصوصی هستید و می خواهید آخر سال درآمد داشته باشید اما یادمان باشد که مسلمان نیز هستیم باید برای اشتغال جوانان فعالیت کنیم و سرمایه گذاری کنیم.

واعظی ادامه داد: این همه شرکت فیبر نوری می سازند و ما مورد داشتیم که این فیبر از ترکیه خریداری شده است. در صورتی که می توانستند از داخل کشور خریداری کرده و اشتغالزایی کنند و از جوانان حمایت کنند.

وی به حمایت از بخش خصوصی اشاره کرد و گفت: اعتقاد من این است که وزارت ارتباطات نباید تصدی گری کند. وظیفه ما حمایت از شرکت های مختلف و بخش خصوصی است. ما قیم شرکت های خصوصی نیستیم بلکه ما باید به آنها کمک کرده و از آنها حمایت کنیم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: وزارت ارتباطات قدرتش به این نیست که تعداد کارمندان خود و صنعت خود را گسترش دهد بلکه قدرتش به این است که بخش خصوصی کار کند این وزارتخانه نیز سیاست گذاری، نظارت و هدایت کند در آن صورت است که به وزارتخانه مقتدر تبدیل می‌شود.

وی تاکید کرد: ما باید آرام آرام از پوسته خود جدا شویم. ایران یک کشور بین المللی است، ما باید به اپراتورهای مان که می‌خواهند در کشورهای مختلف سرمایه گذاری کنند کمک کنیم.

واعظی افزود: از سازمان تنظیم مقررات می خواهم دوستانی را که می‌خواهند در خارج از ایران در این زمینه کار کنند کمک کنند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات همچنین در خصوص وضعیت اینترنت و سرعت آن نیز گفت: در این زمینه دو بحث وجود دارد، یکی سرعت و یکی تعداد عظیم کسانی که در نوبت دریافت هستند. برنامه ما این است که این افراد بتوانند به اینترنت دسترسی داشته باشند. در حال حاضر شش هزار روستا به اینترنت وصل شده است و 3 میلیون نفر کاربر اینترنت افزایش یافته است.

وی تاکید کرد: قبول دارم سرعت اینترنت پایین است.

واعظی در ادامه در خصوص تهیه پیوست فرهنگی گفت: تهیه پیوست فرهنگی بر عهده دولت است ولی ما نیز پیوست فرهنگی تهیه کرده ایم. دبیرخانه شورای عالی فضای مجازی پیشنهادات خود را در این زمینه ارایه داده است. هرچه تصویب شود ما تابع آن هستیم.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

77  +    =  80