هزینه ۷۱.۱ میلیارد دلاری شرکت‌ها در بازار امنیت اطلاعات

گارتنر پیش‌بینی کرد:

تحلیلگران گارتنر پیش‌بینی کرده‌اند سازمان‌ها و شرکت‌ها امسال 71 میلیارد دلار در بازار راهکارهای مرتبط با امنیت اطلاعات هزینه خواهند کرد که این رقم 9/7 درصد بیشتر از سال گذشته است

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، شرکت گارتنر پیش‌بینی کرده است شرکت‌ها و سازمان‌ها امسال بیش از 71 میلیارد دلار برای حفظ امنیت اطلاعات خود هزینه خواهند کرد.تحلیلگران گارتنر پیش‌بینی کرده‌اند  سازمان‌ها و شرکت‌ها امسال 71 میلیارد دلار در بازار راهکارهای مرتبط با امنیت اطلاعات هزینه خواهند کرد که این رقم 97 درصد بیشتر از بودجه‌ای است که پارسال در این بازار هزینه شده است. گارتنر انتظار دارد این رقم در سال 2015 با 2/8 درصد رشد به 9/76 میلیارد دلار برسد. افزایش استفاده از فناوری‌های همراه، پردازش ابری، شبکه‌های اجتماعی و سایر فناوری‌های اطلاعاتی باعث خواهد شد شرکت‌ها و سازمان‌ها تا سال 2016 رفته‌رفته به راهکارها و خدمات امنیتی جدیدی روی آورند. بر اساس پیش‌بینی گارتنر، بازار راهکارهای پیشگیری از سرقت داده‌ها امسال سریع‌تر از دیگر بخش‌های بازار امنیت اطلاعات رشد خواهد کرد.

تحلیلگران نرخ رشد این بخش از بازار را 9/18 درصد برآورد کرده‌اند. این شرکت همچنین پیش‌بینی کرده است تا سال 2015 حدود 10 درصد از قابلیت‌های محصولات امنیتی مورد استفاده کسب و کارها از طریق فناوری پردازش ابری تحویل آنها خواهد شد. تا آن زمان حدود 30 درصد از کنترلگرهای امنیتی مورد استفاده کسب و کارهای کوچک و متوسط نیز تحت فناوری پردازش ابری خواهد بود.

گارتنر یکی از دلایل رشد بازار محصولات امنیتی مورد استفاده کسب‌وکارها را اعمال فشار قانون‌گذاران در کشورهای مختلف دانسته است. این عامل در سه سال گذشته تاثیرات قابل توجهی از خود بر جای گذاشته است و انتظار می‌رود این اعمال فشارها از سال 2014 به بعد نیز شدت بیشتری به خود بگیرد. تصویب قانون حفظ حریم خصوصی در استرالیا، انتشار دستورالعمل محافظت از داده‌های شخصی در چین و قوانینی از این دست از جمله مصداق‌های اعمال فشار قانون‌گذاران ذکر شده است. گارتنر در گزارش خود اعلام کرده است بخش زیادی از شرکت‌ها و سازمان‌ها از مهارت‌های لازم برای حفظ امنیت داده‌های خود برخوردار نیستند و همین امر باعث می‌شود تا سال 2018 حدود نیمی از آنها به استفاده از خدمات شرکت‌هایی روی آورند که در حوزه امنیت داده‌ها صاحب تخصص هستند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

2  ×    =  18