خاطره هاشمی از «موشک رفسنجانی»

لوموند فرانسه نوشت: شکی نیست پرتاب این موشک – که در بغداد، موشک رفسنجانی توصیف می شود – در پاسخ به بمباران پنج شنبه پالایشگاه تبریز صورت گرفته است.

پایگاه اطلاع رسانی آیت الله هاشمی رفسنجانی:  آیت الله هاشمی رفسنجانی در خاطره خود از 21 شهریور 1365 آورده است: آقای خامنه ای نماز جمعه را اقامه کردند . خبر رسید موشک زمین به زمین که دیشب به بغداد زده ایم ، در منطقه ای نزدیک منطقه هتل ها خورده است.

در متن کامل این خاطره آمده است:

در منزل بودم. آیت الله خامنه ای نماز جمعه را اقامه کردند . خبر رسید موشک زمین به زمین که دیشب به بغداد زده ایم ، در منطقه ای نزدیک منطقه هتل ها خورده و تلفات زیادی داشته است .

با هدف مرکز پلیس مخفی عراق زده ایم 1. مجلس اعلا اعلام کرد ، ساختمان هایی از استخبارات عراق هم آنجا بوده است 2. فاطی و سعید به رفسنجان فائزه و حمید به شمال رفتند. مهدی هم در جبهه است و من هم تنها در خانه .

1- ستاد تبلیغات جنگ در اطلاعیه ای پس از این حمله موشکی ، اعلام کرد :" جمهوری اسلامی ایران برای بازداشتن عراق از تکرار جنایاتش مکرراً به مجامع و سازمان های بین المللی روی آورد ، اما همان گونه که پیش بینی می شد ، باز هم عکس العمل مناسبی از سوی این مجامع دیده نشد تا آن جا که هم زمان با برگزاری هشتمین اجلاس سران جنبش عدم تعهد در زیمبابوه رژیم عراق مجدداً اقدام به گلوله باران شیمیایی مناطق عملیاتی در غرب ایران کرد ، اما این مجامع همچنان چشمان خود را در مقابل این جنایات بستند .

تجربه شش ساله جنگ نشان داد که جممهوری اسلامی باید خود راساً در مقابل تجاوزات عراق اقدام کند و در همین راستا بامداد امروز ساختمان اطلاعات و امنیت بغداد مورد هدف حمله موشکی قرار گرفت ".

2- به دنبال حمله موشکی ایران به بغداد ، خبرنگار روزنامه لوموند محل اصابت موشک زمین به زمین ایران را در فاصله 500 متری میدان سرباز گمنام در قلب بغداد – که هتل های بیست طبقه مریدین و شرایتون در آنجا قرار دارد – ذکر کرده است . لوموند افزود : " شکی نیست پرتاب این موشک – که در بغداد موشک رفسنجانی توصیف می شود – در پاسخ به بمباران پنج شنبه پالایشگاه تبریز صورت گرفته است .

به گفته یک دیپلمات غربی در بغداد ، ایران به احتمال قوی قصد داشته است مرکز الکترونیکی بغداد را که در مسیر اتوبان بصره و چند کیلومتری محل اصابت موشک قرار دارد ،‌مورد هدف قرار دهد ". خبرنگار خبرگزاری بحرین در بغداد گفت :" بر اثر حمله موشکی ایران ، گودالی به قطر 10 و عمق یک متر ایجاد شده است و ساختمان های واقع در دایره ای به قطر یک کیلومتر ،‌خسارت دیده اند " این منبع به نقل از ناظران گفته است که میزان خسارات حاکی از این است که ایرانیان به موشکی پیچیده تر از نوع اسکاد ساخت شوروی که در گذشته موثر نبوده است ، ‌دست یافته اند .

رادیو بی.بی.سی در این باره گفت :" این واقعیت که موشک به یک کیلومتری محل مورد نظر یعنی ساختمان ستاد پلیس اصابت کرد ،‌نشان می دهد که متخصصان توپخانه ایران به تدریج می توانند با دقت بیشتری هدف گیری نمایند ". این منبع افزود :" متخصصان امور نظامی غرب قبل از تایید مقامات عراق ، در اینکه آیا انفجار امروز بر اثر اصابت موشک بوده است ،‌تردید داشتند . این تردید از آن جا ناشی می شود که دقت هدف گیری سیستم هدایت کننده موشک های " اسکاد " ساخت شوروی که گفته می شود در اختیار ایران است ، به این کشور اجازه نمی دهد که هدفی نظیر یک ساختمان را با دقت زیادی مورد اصابت قرار دهد."

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  +  86  =  90