پیش بینی آخرین وضعیت جوی کشور

سازمان هواشناسی کشور اعلام کرد: بر اساس تحلیل آخرین داده های هواشناسی در ساعات بعد ازظهر روز جاری در پاره ای از نقاط استان هرمزگان، جنوب استان فارس، آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی رگبار، رعد و برق و در ارتفاعات زاگرس مرکزی و ارتفاعات البرز مرکزی و شرقی بارش پراکنده خواهد بود.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،سازمان هواشناسی کشور اعلام کرد: بر اساس تحلیل آخرین داده های هواشناسی در ساعات بعد ازظهر روز جاری در پاره ای از نقاط استان هرمزگان، جنوب استان فارس، آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی رگبار، رعد و برق و در ارتفاعات زاگرس مرکزی و ارتفاعات البرز مرکزی و شرقی بارش پراکنده خواهد بود.

سازمان هواشناسی تصریح کرده است که نقشه های هواشناسی نشان می دهد که فردا وقوع رگبار، رعد و برق در استان های مازندران، گلستان، بوشهر و هرمزگان و رگبارهای پراکنده در ارتفاعات مرکزی زاگرس، سمنان، آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی دور از انتظار نیست و روز دوشنبه این هفته بارش ها با شدت کمتر از روز قبل از آن عمدتا در استان های مازندران، غرب فارس، هرمزگان و احتمالا آذربایجان شرقی و ارتفاعات البرز غربی رخ خواهد داد.

همچنین روزهای یکشنبه و دوشنبه احتمال وقوع گرد و خاک در شمال استان سیستان و بلوچستان بویژه در منطقه زابل قابل پیش بینی است و نیمه شرقی خلیج فارس در روز یکشنبه مواجی خواهد بود و این وضعیت بتدریج نواحی مرکزی آن را نیز در بر می گیرد، به طوری که در روز دوشنبه این هفته غالبا نواحی مرکزی خلیج فارس مواج و طوفانی خواهد بود.

احد وظیفه مدیر کل پیش بینی سازمان هواشناسی کشور در خصوص هوای امروز تهران نیز گفت: هم اکنون دمای هوای تهران به حدود 32 درجه بالای صفر رسیده است، رطوبت نسبی هوا حدود 12 درصد، سرعت وزش باد از جنوب شرقی تهران به حدود 21 کیلومتر بر ساعت و کمینه و بیشینه امروز هوای تهران نیز بین 23تا 34 درجه خواهد بود.

وی افزود: کمینه و بیشینه هوای تهران فردا یکشنبه بین 24 تا 35 درجه بالای صفر خواهد بود و نقشه های هواشناسی نشان می دهند، آسمان تهران نیز در این روز صاف گاهی همراه با وزش باد خواهد بود.

به گفته وی، همچنین بررسی نقشه های پیش یابی حاکی از این است که کمینه و بیشنیه هوای تهران طی روز دوشنبه این هفته بین 24 تا 35 درجه بالای صفر خواهد بود و آسمان تهران نیز در این روز صاف گاهی همراه با وزش باد خواهد بود.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  −  1  =  1