ناگفته‌های جام جهانی فوتبال در قطر

مسؤولان قطر در حالی برنامه‌ریزی‌ها برای میزبانی جام جهانی را آغاز کرده‌اند که با صرف دلارهای نفتی می‌خواهند چهره‌ای جدید را از خود به نمایش بگذارند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،انتخاب قطر به عنوان میزبان جام جهانی فوتبال در سال 2022 با حواشی گوناگونی همراه بوده است. از رسوایی های مربوط به پرداخت رشوه به رای دهندگان برای انتخاب میزبان گرفته تا احتمال انتقال این بازی ها به فصل زمستان و همچنین آماده نبودن زیرساخت های برگزاری، همگی از مواردی هستند که از 3 سال پیش که میزبانی رسما اعلام شد مورد توجه رسانه ها قرار گرفته اند. این ماجرا اکنون با فشارهای بیشتری نیز همراه شده که موجب ایجاد شکاف در کشورهای عضو فیفا شده تا شاسید میزبانی با تغییراتی همراه شود.

اشتباه بزرگ فیفا 
در نگاه نخست دوحه، پایتخت میزبان جام جهانی 2022، شهری ساحلی با ساختمان‌های مدرن است که برخلاف دبی، شهر توریستی امارات، وجود ساختمان‌های قدیمی، مغازه‌های ناهمگون، زمین‌های بیابانی و بایر و … بخش‌های مدرن آن را تحت الشعاع قرار داده است.

گرچه اکثریت مردم این کشور سوار بر ماشین‌های مدل بالا از فروشگاه‌های زنجیره‌ای و مارک دار خرید می‌کنند؛ اما اگر از نظر فردی عادی که اطلاعی از اعطای بزرگترین تورنمنت فوتبال جهان به این کشور ندارد، به این شهر نگاه کنیم، متوجه می‌شویم، فیفا برای اعطای میزبانی جام جهانی به قطر اشتباهی بزرگ را انجام داده است.

بزرگترین جوک تاریخ فوتبال
زمانی که کمیته اجرایی فدراسیون جهانی در شامگاه روز یازدهم دی ماه سال 1389 قطر را به عنوان میزبان جام جهانی 2022 معرفی کرد، جهان در بهت و حیرت فرو رفت زیرا کمتر کسی متصور بود این کشور گرم و کوچک حاشیه خلیج فارس کشورهای استرالیا، آمریکا، ژاپن و کره‌جنوبی را برای میزبانی این تورنمنت بزرگ پشت سربگذارد.
 

شهر
 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  +  87  =  95