دایی باید وزیر ورزش شود نه سرمربی!

دومین باخت پرسپولیس در لیگ چهاردهم واکنش های مختلفی را به همراه داشت. در این میان بعضی از پیشکسوتان پرسپولیس نسبت به این باخت و دلایل آن واکنش تندتری را از خود نشان دادند که یکی از آنها بهروز رهبری فرد مدافع پیشین این تیم در دهه 70 و 80 است.

ایرنا: پیشکسوت باشگاه پرسپولیس با انتقاد از نتایجی که این تیم در چهار هفته ابتدایی لیگ برتر کسب کرده است، کادر فنی را مقصر این نتایج معرفی کرد و گفت: به نظرم باید دایی فصل قبل از پرسپولیس کنار می‌رفت اما به خاطر قراردادی که با وی بسته شده بود امسال هم ماند و در حالی که گرانترین کادر فنی تیم های لیگ برتری است اما از 12 امتیاز ممکن فقط چهار امتیاز گرفته است!

دومین باخت پرسپولیس در لیگ چهاردهم واکنش های مختلفی را به همراه داشت. در این میان بعضی از پیشکسوتان پرسپولیس نسبت به این باخت و دلایل آن واکنش تندتری را از خود نشان دادند که یکی از آنها بهروز رهبری فرد مدافع پیشین این تیم در دهه 70 و 80 است.

رهبری فرد با انتقاد از عملکرد کادر فنی در مورد باخت اخیر پرسپولیس، به سوالات  در مورد دیدار با ملوان و عملکرد سرخپوشان در این دوره از مسابقات لیگ برتر پاسخ داد:

* بازی پرسپولیس برابر ملوان را چطور دیدید؟

– من اصلا بازی را ندیدم.

* چرا ؟

– می دانستم پرسپولیس این بازی را می بازد به همین خاطر بازی را تماشا نکردم تا اعصابم به هم نریزد!

* فکر می کنید چرا پرسپولیس فصل را به این شکل شروع کرده؟

– من فکر می کنم مشکلات پرسپولیس بر می گردد به کادر فنی این تیم. به نظرم علی دایی نمی تواند مشکلات فنی این تیم را بر طرف کند.

* به نظر می رسد دایی در بین شما پیشکسوتان پرسپولیس طرفداری ندارد؟

– به خدا من مشکلی با علی دایی ندارم. برای او احترام خاصی قائلم. به نظرم دایی باید وزیر ورزش یا رئیس فدراسیون فوتبال شود اما او نمی تواند مربی خوبی برای پرسپولیس باشد. او پارسال هم عملکرد خوبی در پرسپولیس نداشت.

* اما فصل قبل پرسپولیس با دایی نایب قهرمان لیگ شد.

– پارسال پرسپولیس وقتی نایب قهرمان شد که 4 تیم دیگر باختند و شانس باعث شد تا پرسپولیس به این مقام دست پیدا کند. پرسپولیس هم اکنون گرانترین کادر فنی ایران را در اختیار دارد اما می بینید که فقط 4 امتیاز از 12 امتیاز این 4 بازی اول را کسب کرده است. به نظر من دایی فصل قبل باید از پرسپولیس کنار می رفت اما به خاطر قرارداد عجیبی که رویانیان با او بسته بود نتوانستند تحولی در تیم ایجاد کنند. دایی با بهترین بازیکنان نتیجه مناسبی نگرفت!

* یعنی حل مشکل پرسپولیس را فقط در تغییر سرمربی می بینید؟

– جلوی ضرر را هر جا بگیری منفعت است.

* در استقلال مربی و بازیکن جلوی چشم همه با هم درگیر می شوند اما توجه به اتفاقات ریز پرسپولیس بیشتر از توجه به این اتفاقات بزرگ است. واقعا دلیلش چیست؟

– این دو تیم بزرگ هستند و حاشیه هایشان هم زیاد است. از زمان تاسیس چنین بوده است. اما در پرسپولیس مدیری مثل امیر عابدینی حضور داشت که حاشیه ها را کنترل می کرد. امروز اگر حواشی پرسپولیس زیادتر از استقلال است به این خاطر است که مدیریت و هیات مدیره این باشگاه کنترل لازم را روی این حواشی ندارند.

الان مربی سالاری در این باشگاه حاکم است. مدیریت و هیات مدیره هم تحت تاثیر همین مسئله قرار دارند. برای همین ما چیزی جز به به و چه چه کردن از آنها نمی بینیم. بسیاری از حواشی تیم باید توسط مدیریت کنترل شود اما می بینید نمی شود و حاصلش می شود محرومیت بازیکنی مثل صادقیان!

* اتفاقی که برای صادقیان افتاد برای خیلی از بازیکنان دیگر مثل علی کریمی رخ داده. حتی خودت هم به شکل دیگر و با مربی تیم تان دچار مشکل شدید؟

– اما جلوی حواشی ایجاد شده توسط ما گرفته شد. صادقیان دو سال است که چنین مسائلی را دارد و کسی جلویش را نگرفته! اگر پارسال مدیریت باشگاه جلوی این رفتارها را می گرفت الان شاهد محرومیت بازیکن تاثیرگذار پرسپولیس نبودیم. حالا ببینید اگر همین بازیکن خوب با سلام و صلوات به تیم برنگشت! در پرسپولیس هیچکس نیست جلوی این حاشیه ها را بگیرد. در پرسپولیس همه به فکر مسائل حاشیه ای هستند. الان تیم باخته همه از کادر فنی تعریف و تمجید می کنند!

* الان همین بحث و اختلاف شما با علی دایی برای خیلی‌ها از دعوای قلعه‌نویی و صادقی جذاب تر است؟

– شاید به خاطر جذابیت پرسپولیس باشد! نمی دانم چرا در استقلال چنین اتفاقاتی می‌افتد. قبلا فتح ا… زاده بود جلوی این حاشیه ها را می گرفت اما ظاهرا افشارزاده هنوز راه جلوگیری از حاشیه ها را یاد نگرفته. او از جنس فوتبال نیست و این اتفاقات چندان دور از ذهن به نظر نمی رسد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

40  +    =  46