۶۴ میلیارد دلار ذخایر پول‌‌های نفتی ایران

طبق اعلام رئیس هیات عامل صندوق توسعه ملی از ابتدای تشکیل این صندوق تا پایان خرداد ماه امسال میزان واریزی به صندوق توسعه به 64 میلیارد دلار می‌رسد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،صفدر حسینی در یک نشست خبری اعلام کرد: از ابتدای تشکیل صندوق توسعه ملی تا پایان خرداد ماه امسال واریزی به صندوق توسعه ملی و نه لزوما موجودی آن به 64 میلیارد و 827 میلیون دلار می‌رسد.

به گزارش «اقتصادنیوز»، آن طور که خبرگزاری‌ها گزارش داده‌اند، رئیس هیات عامل صندوق توسعه ملی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه در روزهای اخیر اخباری در مورد صدور مجوز برداشت 500 میلیون دلار از صندوق توسعه ملی برای پرداخت وام ازدواج منتشر شده است؛ آیا این خبر صحت دارد یا خیر؟ گفت: اطلاعی از کم‌و‌کیف این موضوع ندارم و من نیز آن را شنیده‌ام اما به هر حال موافقت ما لازم و مطرح نیست.

او افزود: یعنی اگر مجلس در این خصوص تصمیم بگیرد، ما موافقت می‌کنیم. مجلس باید مجوز نهایی برای این کار را صادر کند. در عین حال، تا این لحظه دستور، حکم و مجوز قانونی بابت پرداخت وام ازدواج به صندوق توسعه ملی نرسیده و ما مجری هستیم و اگر حکم و مجوزی به ما برسد، اجرا خواهیم کردم.

او گفت: در ماه‌های گذشته رئیس‌جمهور با مساعدت مقام معظم رهبری برای برداشت 10 میلیارد دلار از منابع صندوق توسعه ملی برای سرمایه‌گذاری در بخش آب که یکی از مهم‌ترین نهاده‌ها محسوب می‌شود، دستوری صادر کرد که این کار در سه، چهار سال آینده اجرایی خواهد شد.

او در پاسخ به این مطلب که آیا دولت بابت تامین منابع یارانه‌های نقدی برداشتی از صندوق توسعه ملی انجام داده است یا نه؟ هیچ پاسخی ارائه نکرد.

حسینی اعلام کرد: تاکنون صندوق هیچ مطالبات معوقه‌ای نداشته است. صندوق تنها سه سال است که تشکیل شده، این در حالی است که اجرای طرح‌ها شش تا هفت سال به طول می‌انجامد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ⁄  5  =  1