اعزام اوکراینی‌ها برای بررسی جعبه سیاه

معاون مدیریت بحران وزیر راه از آمدن اوکراینی‌ها به ایران برای بررسی جعبه سیاه هواپیمای سقوط کرده هسا خبر داد و گفت: تاکنون 20 نفر از 38 سرنشین کشته شده این پرواز شناسایی شده و طبق دستور قاضی تا زمانی که تمامی جنازه‌ها شناسایی کامل نشوند به خانواده‌ها تحویل نخواهند شد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،احمد مجیدی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به آخرین وضعیت بررسی جعبه سیاه هواپیما تصریح کرد: نامه‌نگاری‌های لازم با طرف اوکراینی برای حضور آنها در بررسی جعبه سیاه هواپیمای سقوط کرده هسا انجام شده و افراد مورد اعتماد طرف اوکراینی تا روزهای آینده وارد کشور می‌شوند تا مرحله بررسی جعبه سیاه هواپیما آغاز شود.

وی با اشاره به کشته شدن 38 نفر از سرنشینان هواپیمای سقوط کرده هسا تصریح کرد: فرآیند شناسایی کشته‌شدگان پرواز ایران 140 شرکت هسا از ساعاتی پس از سقوط آغاز شد و تا این لحظه 20 نفر از کشته‌شدگان با آزمایش‌های صورت گرفته شناسایی شده‌اند.

معاون مدیریت بحران وزیر راه اضافه کرد: از 18 نفر باقیمانده نیز آزمایش‌های لازم صورت گرفته و با توجه به این که تعدادی از خانواده‌ها باید از طبس به تهران می‌آمدند بحث اعلام هویت آنها در روزهای آینده نهایی خواهد شد.

مجیدی درباره علت تحویل نشدن جنازه‌های این سانحه به خانواده‌ها نیز اظهار کرد: با دستور قاضی تا زمانی که تمامی جنازه‌ها شناسایی کامل نشوند به خانواده‌ها تحویل نخواهند شد که البته فرآیند تحویل آغاز شده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به درگذشت یکی از نماینده‌های ادوار گذشته مجلس شورای اسلامی در حادثه سقوط هواپیما اظهار کرد: بنا شده تشییع جنازه این نماینده با هماهنگی‌هایی که صورت می گیرد مقابل مجلس انجام شود.

وی درباره وضعیت حادثه‌دیدگان و زخمی‌های سقوط هواپیما ایران 140 نیز اظهار کرد: در حال حاضر هفت نفر از مجروحان در بیمارستان سوانح سوختگی شهید مطهری بستری هستند که وضعیت دو نفر از آنها با توجه به سوختگی بالای 80 درصد چندان مساعد نیست. دو نفر دیگر نیز به دلیل شکستگی و مجروحیت بدنی در بیمارستان خاتم‌الانبیاء بستری شده‌اند. صبح روز یکشنبه یک فروند هواپیما ایران 140 شرکت هسا با 48 سرنشین در حوالی فرودگاه مهرآباد تهران سقوط کرد که به کشته شدن 38 نفر و مجروحیت 10 نفر از سرنشینان آن منجر شد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

7  ×    =  63