ادامه واکنش ها به طرح جنجالی شهرداری

قائم مقام وزیر کشور در حوزه امور اجتماعی و فرهنگی، گفت: اگر زنان و مردان در محیطی کنار هم کار می‌کنند به معنای این نیست که فعالیت آنها خلاف قانون، شرع و غیرت دینی است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، از ایسنا: قائم مقام وزیر کشور در حوزه امور اجتماعی و فرهنگی، گفت: اگر زنان و مردان در محیطی کنار هم کار می‌کنند به معنای این نیست که فعالیت آنها خلاف قانون، شرع و غیرت دینی است.

مرتضی میرباقری در گفت‌وگویی، در رابطه با جداسازی پرسنل زن و مرد در شهرداری، گفت: این شرایط برای کارمندان فراهم شده تا کار بهتر انجام شود و هر شرایطی که باعث تسهیل امور باشد، مورد توجه قرار می‌گیرد.

وی افزود: اما اینکه آیا این امر واجب، ضروری و یا قانونی باشد و یا خلاف آن در جایی اتفاق نیفتاد باید بگویم که قانون رسمی در این حوزه وجود ندارد.

قائم مقام وزیر کشور در حوزه امور اجتماعی و فرهنگی با بیان اینکه بسیاری از اداره‌ها حتی خود شهرداری در سال‌های قبل چنین ضرورتی را برای محیط کاری نداشته است، گفت: ابلاغیه‌ای که شهرداری نسبت به آن استناد کرده است، مربوط به سال‌های قبل می‌شود. آنچه که در ادارات می‌گذرد، این است که حضور زنان در کنار مردان در ضوابط و قوانین و چارچوب‌های رسمی و شرعی است البته برخی فضاهای اجتماعی مانند برخی بیمارستان‌ها ایجاب می‌کند که زنان در بخش‌های مستقل فعالیت کنند.

میرباقری در ادامه تصریح کرد: در محیط‌های اجتماعی افراد با رعایت ضوابط و شرایط کاری محیط فعالیت خود را انجام می‌دهند و ناهنجاری اساسی در این زمینه وجود ندارد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

4  ×    =  36